آرشیو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۵
ورزشی
۱۷

مصاحبه و خبر

قهرمانی پرتو آذر در اسپانیا

فرانک پرتو آذر رکابزن لژیونر ایران به همراه تیم باشگاهی پامپ فورپیس، قهرمان مسابقات کراس کانتری کلاس دو جهانی کوهستان اسپانیا شد. این دوچرخه سوار پرافتخار ایران در حالی به مقام قهرمانی این مسابقات رسید که تنها رکابزن آسیایی است که مدال طلای چنین سطحی را گرفته است. پرتو آذر که در بازی های آسیایی 2022 هانگژو با مدال برنزش درخشید، با پایان این رقابت ها به طور مستقیم به تیم ملی دوچرخه سواری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که در مالزی برگزار خواهد شد، ملحق می شود. فدراسیون دوچرخه سواری برای حضور پرتو آذر در المپیک درخواست وایلد کارت کرده است.

جاور: بهتر از این نمی شد

مهسا جاور قایقران ملی پوش رویینگ بعد از کسب مدال نقره قهرمانی آسیا و سهمیه المپیک رویینگ دونفره برای اولین بار، چنین صحبت کرد: «بعد از بازی های آسیایی که نتیجه خوبی گرفتیم، مصمم تر از قبل شدیم تا سهمیه رویینگ دونفره را هم بگیریم. البته می دانستیم گرفتن سهمیه رویینگ دونفره سبک وزن کار سختی است اما قبول کردیم در این ماده بمانیم چون خودمان را باور داشتیم. شش ماه سخت را پشت سر گذاشتیم. تمرینات خوبی را داشتیم و به هم اعتماد کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم. ما صد درصد توان خود را گذاشتیم و دیگر بهتر از این نمی شد نتیجه گرفت.»

سرمربی ترکیه ای بسکتبال می رود

ظاهرا جدایی هاکا ن دمیر، سرمربی ترکیه ای تیم ملی بسکتبال که این روزها بابت هدایت تیم مانیست در لیگ برتر ترکیه در خارج از ایران بسر می برد، از تیم ملی تا حدود زیادی قطعی شده است. از طرفی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال هم برای بررسی گزینه های سرمربیگری تیم ملی برگزار شد. به گفته سعید تابش نیا چند گزینه ایرانی و خارجی در این جلسه معرفی شدند و رزومه های مربیان خارجی از کشورهای صاحب سبک و پیشرفته در بسکتبال به کمیته فنی ارائه شد. در جلسه بعدی کمیته فنی، اعضا رزومه مربیان خارجی را بررسی کرده و نظر خود را در مورد مربیان ایرانی اعلام می کنند.

تسلیت وزیر در پی درگذشت کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال

کیومرث هاشمی در پیامی، درگذشت زنده یاد نادر کاشانی کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال ایران را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت زنده یاد مرحوم آقای نادر کاشانی که بدون شک از نوادر تاریخ بسکتبال ایران محسوب می شد، غم انگیز و متاثرکننده است. زنده یاد نادر کاشانی نقش آفرینی ارزنده ای در بسکتبال آموزشگاهی، باشگاهی، دانشگاهی، نیروهای مسلح و تیم ملی بزرگسالان ایران داشت و دهه چهل و پنجاه با درخشش این مرد رعنا و تحصیلکرده همراه بود و به واسطه اخلاق و رفتار نیکو، نام ماندگاری از خود در تاریخ ورزش کشور برجای گذاشت. فقدان این چهره ماندگار و کاپیتان اسبق و خوشنام تیم ملی بسکتبال ایران را به خانواده گرامی اش و جامعه ورزش دانشگاهی بسکتبال تسلیت عرض می کنم. برای آن قهرمان فقید، آمرزش و آرامش و برای خاندان محترمش صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال، طلب می کنم.

از چالش ها استقبال می کنم محمدی راد: نگران نیستم

رحمان محمدی راد، فصل جدید روی نیمکت شهداب یزد می نشیند؛ مربی ای که تیمش نایب قهرمان فصل قبل شد. او که فصل قبل تجربه خوبی با هورسان نداشت، بعد از هفته ششم نماند و جدا شد. او هرچند برای فصل جدید تیمی متفاوت از هورسان را دارد، اما کارش راحت نیست و راه پرفراز و نشیبی دارد. آن هم در تیمی که به احتمال زیاد، با کوچ بازیکنانش، باید از ترکیب جدیدی رونمایی کند. با این حال محمدی راد از این چالش سخت استقبال می کند: «شاید تعداد زیادی از بازیکنان تیم بروند. به هر حال بازیکنان ملی و با کیفیت از تیم های دیگر پیشنهاد دارند. ما برنامه ریزی کرده ایم که ترکیب تیم سال قبل حفظ شود و کیفیت و تلاش بازیکنان در سال گذشته اولویت کار ما قرار گیرد، اگر شرایط را مساعد دیدند و ماندند با آنها تمدید می کنیم و اگر ترجیح دادند در باشگاه دیگری بازی کنند به تصمیم آنها احترام می گذاریم. با این اتفاق، بازیکنان جدیدی جایگزین آنها می شوند. به نظرم تا یک ماه آینده ترکیب تیم مشخص می شود.» سرمربی جدید شهداب یزد، در مورد اهداف و برنامه های باشگاه در سال جدید معتقد است اگر ترکیب فصل قبل حفظ شود، کار بزرگی رقم می خورد: «اگر ترکیب تیم برای فصل جدید حفظ شود، کار بزرگی می توان انجام داد اما با ترکیب جدید هم نگران نیستم. شک نکنید آن قدر بازیکن خوب و باکیفیت هست که دوستان هم بروند، می توانیم خلا آنها را با بازیکنان دیگری پر کنیم. ممکن است با کوچ بسیاری از بازیکنان مواجه شویم که تمایل داشته باشند در سایر لیگ ها بازی کنند و این مساله شانس پیروزی در مسابقات را برای تیم ها یکسان می کند همان طور که در لیگ فصل قبل به خصوص در مرحله پلی آف شاهد آن بودیم.» محمدی راد به قول خودش به یزد رفته تا کار بزرگی انجام دهد: «بعد از صحبت با مسئولان شهداب متوجه شدم نظرات نزدیک بهم داریم و حس کردم این همکاری می تواند خیلی خوب باشد، چراکه مدیرعامل باشگاه شهداب با نگرش و منطقی که درباره والیبال دارد، نتیجه همکاری می تواند خوب باشد.» سرمربی جدید شهداب با همکاران سابق خودش کار می کند: «من در شهداب هم با همکاران سابقم یعنی مقبلی، سیاه دوش و مهدی مهدوی کار می کنم. مربی بدنساز، آنالیزور و فیزیوتراپ هم مشخص هستند، نیروهایی که کار می کردند.»

هندبال نوجوانان در اردوی ترکیه

تیم هندبال نوجوانان صبح دیروز با پایان اردوی دهدشت، برای بازی تدارکاتی راهی ترکیه شد. احمد قنبری، محمد بابالادی، متین زارعیان دولت آبادی، متین عادل منش، رضا کثیری، شادمهر خسرونژاد، صالح عباسی بافقی، محمدجواد میرزایی، حسین علمی خواه، علیرضا کمانی، پارسا شهابی کاسب، محمدطاها فتاحی، راستین رضوانی نیا، مهدی تیموری، سیدمحمدحسین یوسفی پناه، امید عنایتی جو، مهرزاد مظفری زاده، مهدی جمالی، پارسا باباپور و سیدامیرحسین عادلی نسب 20 هندبالیستی هستند که در این اردوی تدارکاتی سه روزه تا 7 اردیبهشت ماه زیر نظر مهدی آزاد منجیری سرمربی تیم و همکارانش علاوه بر تمرین، در دو بازی دوستانه با تیم هندبال نوجوانان ترکیه محک می خورند. هندبالیست های نوجوان ایران مسابقات هندبال، قهرمانی نوجوانان پسر آسیا به میزبانی شیراز از 13 تا 24 شهریور را در پیش دارند. ایران در این رقابت ها در گروه A با تیم های ملی عراق و هند هم گروه است.