آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۵
ورزشی
۱۷
پارالمپیک

بحران در تیم ملی جودو نابینایان 90 روز قبل از پارالمپیک

وحید نوری: به حاج یوسف زاده اعتماد نداریم

گفتگو: محسن وظیفه
تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان این روزها بحران عجیبی را سپری می کند. این تیم باید آخر ماه در انتخابی و ارتقای رنکینگ گرجستان حضور داشته باشد اما اعضا تیم ملی به دلیل اختلاف با کادرفنی در تمرینات تیم ملی حضور پیدا نکردند. غیبت چند روزه ملی پوشان باعث شده تا اردوی تیم ملی تعطیل شود تا فدراسیون تکلیف را مشخص کند. وحید نوری قهرمان پارالمپیک که از اولین معترضان به کادرفنی بود درباره دلیل این اختلافات می گوید:«سرمربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان پیرشده؛ از نظر جسمی ناتوان است و ما نیاز به مربی جوان داریم که بتواند به تیم شلاق بزند.»
حسابی شهر را به هم ریختید؟

ما کاری نداریم، فقط خواستیم به وضعیت تیم رسیدگی شود.

مشکل چی هست که به آن رسیدگی شود؟

سرمربی تیم ملی جودونابینایان و کم بینایان پیر شده و دیگر توان انجام کارها را ندارد. به هر مسابقه ای که رفتیم خودمان کارمان را انجام دادیم. تمرینات ما زیر نظر مربیان شخصی انجام می شود. در مسابقات هم خودمان کارمان را انجام می دهیم. این فشار زیادی به ما وارد می کند و همه این ها به خاطر کهولت سن سرمربی تیم ملی است. او به لحاظ جسمی ناتوان است و تیم ملی نیاز به یک مربی جوان دارد.

ولی الان نگاهی که وجود دارد، این است که شما به دلیل سونامی دوپینگ که در این رشته به راه افتاد، در اردو حاضر نشدید.

ببینید واقعیت این است که بی اعتمادی نسبت به کادرفنی تیم ملی واقعا در تیم موج می زند. به دلیل ترس از دوپینگ نیست اما بعید می دانیم که این کادرفنی بتواند کوچکترین کمکی به تیم ما کند.

بهتر نبود این موارد را با فدراسیون در میان می گذاشتید؟

در دو سال گذشته بارها این موارد را به فدراسیون گفتیم اما توجهی نشد. دو سال است که با این شرایط دست و پنجه نرم می کنیم و واقعا هم نمی دانیم چه اتفاقی قرار است رخ بدهد.

شما به عملکرد محمد رضا حاج یوسف زاده معترض هستی، کسی که شما را به تیم ملی جودو نابینایان آورد.

حاج یوسف زاده نقشی در آمدن من به تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان نداشت. با خواست و کمک علی امینی به جودو نابینایان آمدم.

با این وضعیت چه اتفاقی رخ می دهد؟

با فدراسیون جلسه گذاشتیم و اعلام کردیم ما به یک مربی جوان نیاز داریم که بتواند به بدن های ما شلاق بزند. باید شلاق بخوریم تا برای پارالمپیک آماده شویم. کسی را هم معرفی نکردیم اما کادرفنی باید تغییر کند وگرنه باید تصمیم دیگری بگیریم.