آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۵
ایران اقتصادی
۱۰

اخبار

رشد 380 درصدی اعتبارات رفاه وتامین اجتماعی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اعتبار 1728 میلیارد تومانی برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از 131 هزار میلیارد تومان در سال 1399 به 630 همت در سال 1403 (رشد 380درصدی) افزایش یافته است.

داود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در ادامه تشریح ویژگی های ممتاز قانون بودجه 1403 نوشت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از 131 هزار میلیارد تومان (همت) در سال 1399 به 630 همت در سال 1403 افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از 617 هزار تومان به 1690 هزار تومان افزایش یافته است.

نیازمند خارجی ها در تامین اتوبوس نیستیم

در شرایط کنونی برای تولید کشنده و اتوبوس محتاج خارجی ها نیستیم، بلکه به تامین هزینه ها و زمان نیاز داریم اما گاهی به بهانه تامین مالی و به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می گیرد.عباس علی آبادی، وزیر صمت گفت: در حال حاضر یکی از بهانه های مهم این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، بنابراین ما باید آنها را از بین ببریم و روش هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه ها به سمت خارجی ها نرویم. علی آبادی افزود: یکی دیگر از بهانه ها این است که گاهی اعلام می کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند، در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم، آنها هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می کنند.

رشد تجارت ایران و هند

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به 377 میلیون دلار رسیده است.مبادلات تجاری ایران و هند در ماه های ژانویه و فوریه 2024 با رشد 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال 2023 بالغ بر 358 میلیون دلار اعلام شده بود.صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست 2024 با رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 269 میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل 224 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود، اما واردات هند از ایران در ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی افت 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به 108 میلیون دلار رسیده است. هند در ماه های ژانویه و فوریه سال قبل 134 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.بر اساس این گزارش، میوه، مواد خام تولید رنگ و فرآورده های نفتی نیز مهم ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست 2024 بوده اند. هند در این مدت 58 میلیون دلار میوه، 17 میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و 11 میلیون دلار فرآورده های نفتی از ایران وارد کرده است.