آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۵
جهان
۵

اخبار

ترامپ: دولت بایدن مثل «گشتاپو» است

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد. به گزارش ان بی سی، رئیس جمهوری پیشین امریکا این مقایسه را در میانه اظهاراتش درخصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند». ترامپ سپس بایدن را بدترین رئیس جمهور تاریخ امریکا خواند.

رئیس ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در نامه ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل نوشت که صهیونیست ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی که نتوانست شکست را به پیروزی تبدیل کند، به یاد خواهند آورد.

وزیر خارجه مجارستان: جنگ جهانی سوم نزدیک است

پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو هشدار داد چنانچه یکی از کشورهای هم پیمان در این ائتلاف نظامی به طور مستقیم خود را درگیر جنگ اوکراین کند، آنگاه جهان شاهد وقوع یک جنگ جهانی جدید خواهد بود. به گزارش نیوزویک، سیارتو بااشاره به وضعیت اوکراین یادآور شد که پس از شروع درگیری، «سیاستمداران غربی قول داده بودند که فقط کلاه و پتو در اختیار ارتش اوکراین قرار می دهند اما بعدها سلاح، تانک، سیستم های پرتاب چندگانه و جنگنده در اختیار آنها قرار دادند و اکنون امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه رویای اعزام نیروهای زمینی به اوکراین را در سر می پروراند.»

شلیک ده ها موشک از لبنان به سمت اراضی اشغالی

منابع صهیونیست از شلیک ده ها موشک در موج دوم حملات سنگین موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. به گزارش المیادین منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین در الجلیل علیا خبر دادند. رسانه صهیونیستی معاریو نیز گزارش داد: 65 موشک از جنوب لبنان به سمت اصبع الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است.در همین حال عصر دیروز رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از صبح یکشنبه تا عصر 85 موشک از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شد. این حملات به دنبال ارتکاب جنایت رژیم صهیونیستی در میس الجبل در جنوب لبنان انجام می شود که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت.