آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۲۳۵۴۴
اخبار کشور
۳

خبر

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: از عوامل انتشار خبر دروغ برکناری مخبر شکایت شد

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: نسبت به اقدام عوامل انتشار خبر کذبی مبنی بر برکناری معاون اول رئیس جمهور ثبت شکایت شده است.

در روزهای اخیر عده ای کاملا هماهنگ شده در حال انتشار شایعه برکناری محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در فضای مجازی بودند.

در همین خصوص احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مقابله با فتنه انگیزی خط قرمز قطعی دولت است. لذا رسما از عوامل انتشار این خبر دروغ شکایت شد.

این مقام مسئول در دولت سیزدهم افزود: البته مهم تر از برخورد با پیاده نظام، شناسایی عقبه و ریشه های فتنه گری است. چنانچه دستگاه های مسئول به وظایف خود در این زمینه با قاطعیت عمل می کردند امروز با پیشروی فتنه مواجه نبودیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با وزیر دفاع سوریه: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با وزیر دفاع سوریه گفت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است و توسعه روابط می تواند به سود ملت های دو کشور و مردم منطقه باشد.

علی اکبر احمدیان، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در ملاقات با وزیر دفاع سوریه ضمن بر شماری دستاوردهای مقاومت در غزه و لزوم تداوم حمایت از آن، به روابط مستحکم دو کشور که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است اشاره و مقاومت ملت و دولت سوریه به عنوان عضوی از محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی را ستود.

وی از آن که هنوز بخش هایی از کشور سوریه در اشغال بیگانگان، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز گروه های تروریستی است، ابراز تاسف کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تاکید بر گسترش روابط دو کشور در همه ابعاد به ویژه در حوزه اقتصادی و زیارتی، اظهار داشت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است و توسعه روابط می تواند به سود ملت های دو کشور و مردم منطقه باشد.

وزیر دفاع سوریه ضمن تاکید بر توسعه روابط در همه ابعاد و قدردانی از حمایت های دولت و ملت ایران از سوریه در تمامی سال ها بیان کرد: این روابط از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با نظر مرحوم حافظ اسد شکل گرفت که آقای بشار اسد نیز همان مسیر را ادامه داده و تقویت کرده است.

وی با اشاره به تحولات غزه جهان را به دو بخش قبل و بعد از طوفان الاقصی تقسیم کرد و گفت این تحولات شکست پذیری صهیونیستی را به همگان نشان داد.