آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۲۳۵۴۴
جامعه
۱۰

خبر

در صحن شورای شهر تصویب شد: کمک 50 میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

در جلسه شورای اسلامی شهر تهران، دو فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران برای کمک به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوچستان با حداکثر آرای موافق تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری شهر، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه دیروز شورا در جریان بررسی دو فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران برای کمک به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه اعضای شورا در هفته گذشته نیز کمکی به مردم این خطه داشتند، اظهار داشت: شهرداری تهران نیز از شورا درخواست مجوز برای کمک به سیستان و بلوچستان به مبلغ 50میلیارد تومان کرده است.

مهدی چمران افزود: وزارت کشور این اجازه را به شهرداری داده که در چنین مواردی بتوان کمک کرد و با فرمانداری نیز هماهنگی لازم به عمل آمده تا مشکلی ایجاد نشود.

گفتنی است، دو فوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران برای کمک به آسیب دیدگان سیل سیستان و بلوچستان با 17 رای موافق به تصویب رسید

واریز مستمری 3 برابری بهزیستی برای مددجویان سیل زده سیستان و بلوچستان

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از واریز مستمری سه برابری برای مددجویان آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش سازمان بهزیستی کشور، علیرضا انجلاسی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران سازمان بهزیستی بلافاصله پس از سیل برای ارزیابی خسارات وارده به مددجویان این سازمان وارد عمل شد، گفت: بازدید میدانی و ارزیابی خسارات مددجویان تحت پوشش شهرستان های چابهار، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند و سایر شهرها توسط ستاد بحران اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان و نمایندگان اعزامی از مناطق سیل زده جنوب استان با سرعت انجام گرفت.

انجلاسی با اشاره به اینکه وظیفه خود می دانیم از مددجویان آسیب دیده در سیل اخیر در سیستان و بلوچستان حمایت کنیم، افزود: بر این اساس مبلغ سه برابر مستمری برای هر خانواده تحت پوشش آسیب دیده از سیل به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. وی با بیان اینکه مستمری با توجه به بعد خانوار واریز می شود، ادامه داد: برای خانوارهای یک نفره دو میلیون و 293هزار و 200 تومان، خانوارهای دونفره سه میلیون و 276هزار تومان، خانوارهای سه نفره چهار میلیون و 586هزار و 400 تومان، خانوارهای چهارنفره پنج میلیون و 896هزار و 800 تومان، و خانوارهای پنج نفره هفت میلیون و 207هزار و 200 تومان پرداخت شده است.

سخنگوی شهرداری: به جز 2 ایستگاه، تمام خطوط هفت گانه مترو تهران سال آینده به بهره برداری می رسد

سخنگوی شهرداری تهران گفت: غیر از دو ایستگاه شمالی از خط هفت تمام خطوط هفت گانه مترو در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهر، عبدالمطهر محمدخانی در حاشیه جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ادامه خط هفت مترو باید در سال آینده به اتمام برسد، اظهار داشت: سال آینده مابقی ایستگاه های میانی و دو ایستگاه در بخش جنوبی خط 6 افتتاح خواهد شد و تونل خط هفت از ایستگاه میدان کتاب تا دانشگاه علوم تحقیقات نیز به پایان می رسد که اقدام عمرانی جدی است. غیر از دو ایستگاه شمالی خط هفت تمام خطوط هفت گانه مترو در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خدمات دهی 3 ایستگاه جدید خط 6 مترو از دیروز

در همین حال مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: پذیرش مسافر در ایستگاه های شهدای کن، آیت الله کاشانی و بهار شیراز در خط 6 مترو از روز یکشنبه 27 اسفندماه آغاز شده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسعود درستی افزود: با افتتاح ایستگاه بهار شیراز در بخش میانی ایستگاه های آیت الله کاشانی و شهدای کن، در نیمه شمالی، تمام ایستگاه های نیمه شمالی خط 6 تکمیل شده است. سر فاصله حرکت قطار ها در خط شش مترو تهران نیز تغییری نداشته و همانند قبل سرویس دهی انجام خواهد شد. در حال حاضر مجموع طول خطوط بهره برداری شده در متروی تهران 279 کیلومتر و تعداد ایستگاه ها به 159 ایستگاه رسیده است.

رئیس پلیس پایتخت خبر داد: ممنوعیت اسباب کشی بدون مجوز در ایام نوروز

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که در ایام نوروز، اسباب کشی تنها با مجوز پلیس امکان پذیر است.

سردار عباسعلی محمدیان به تسنیم گفت: به طور کلی روال در تمام طول سال این است که اگر ماموران پلیس با حمل بار و اثاثیه مواجه شوند، باید موضوع را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در همین راستا نیز پلیس توصیه می کند که شهروندان همواره برای انجام اسباب کشی به کلانتری مراجعه و هماهنگی های لازم را انجام دهند. در ایام نوروز اما با توجه به اینکه ممکن است بسیاری از شهروندان به مسافرت رفته و منازل آنها خالی باشد، پلیس انجام هرگونه اسباب کشی بدون مجوز و اطلاع را ممنوع کرده است. محمدیان ادامه داد: در ایام عید اگر فردی قصد نقل مکان داشت باید قبل از اقدام، به کلانتری محل خود مراجعه کرده و درخواست مکتوب خود را ارائه داده و پس از اخذ تاییدیه و مجوز کتبی نسبت به جابه جایی اسباب خود اقدام کند. مجوز مذکور در همان روز و تا مقصد اعلام شده دارای اعتبار است. در صورت عدم اخذ مجوز و هماهنگی با کلانتری، اجازه تردد به خودروی حامل اسباب و اثاثیه داده نخواهد شد و لوازم توقیف می شوند. افراد تحت نظرند و تا زمانی که احراز صورت نگیرد، همچنان وسایل در توقیف خواهند ماند. وی تاکید کرد: وانت بارها و شرکت های حمل بار نیز باید توجه داشته باشند که بدون مشاهده مجوز قانونی از هرگونه جابه جایی اثاثیه منازل و مغازه ها به جد خودداری کنند، در غیر این صورت با آنان نیز بر اساس قانون رفتار خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه در دوران نوروز بسیاری از شرکت های باربری فعالیت نمی کنند، از این رو لازم است شهروندان با هوشیاری بیشتری نسبت به انتخاب شرکت های باربری و همچنین نیروهای خدماتی برای جابه جایی اسباب خود اقدام کنند. رئیس پلیس پایتخت گفت: این ممنوعیت تا پایان تعطیلات نوروزی و 13 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس داوطلبان جمعیت هلال احمر خبر داد: کمک 137میلیارد تومانی ایرانیان به مردم مظلوم غزه

رئیس سازمان داوطلبان گفت: با گذشت بیش از پنج ماه از آغاز پویش بشردوستی هلال احمر تا جمعه گذشته کمک های نقدی ایرانیان به غزه به 137میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وحید سلیمی اظهار داشت: پس از گذشت 158 روز از آغاز پویش بشردوستی جمعیت هلال احمر در تاریخ 17 مهرماه و با احتساب مبالغ جمع آوری شده از آن تاریخ تا 25 اسفندماه جاری، میزان کمک های نقدی هموطنان ایرانی به مردم مظلوم غزه به عدد 137میلیارد تومان رسید.

سلیمی افزود: این کمک ها به صورت کارت به کارت، واریز به شماره حساب و یا شماره گیری کد دستوری (از طریق سداد) نزد بانک های ملی، مرکزی و ملت جمع آوری شده است. پویش «بشردوستی» با هدف جمع آوری کمک های نقدی به نفع مردم غزه از طریق اعلام شماره حساب های هلال احمر نزد بانک های مرکزی، ملت و ملی از 17 مهرماه آغاز شده و به عنوان یکی از طرح های نوروز امسال سازمان داوطلبان، همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: هموطنان می توانند کمک های نقدی خود به مردم غزه را به شماره حساب 99999 و شماره کارت 6037997544999999 نزد بانک ملی و یا به شماره حساب 4101034741999998 و شماره کارت 6367957078758336 نزد بانک مرکزی و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #5*112* واریز کنند.

امکان جست وجوی انواع شیرخشک نوزادان در سامانه تیتک اضافه شد

رئیس اداره شیرخشک سازمان غذا و دارو از اضافه شدن امکان جست وجوی شیرخشک معمولی به سایر شیرخشک های مصرفی نوزادان در سامانه تیتک خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهادر صیدمحمدیان با اشاره به اینکه تا پیش از این امکان جست وجوی انواع شیرخشک های رژیمی در سامانه تیتک وجود داشت، گفت: اخیرا امکان جست وجوی انواع شیرخشک معمولی نوزادان نیز در این سامانه مهیا شده است و افراد با استفاده از آن، به راحتی می توانند شیرخشک موردنیاز خود را استعلام و تهیه کنند.

وی افزود: به منظور سهولت در دسترسی افراد به شیرخشک مصرفی نوزادان، با استفاده از اپلیکیشن تیتک و یا مراجعه به سایت ttac.ir از قسمت نرم افزارهای تلفن همراه، یا با دانلود اپلیکیشن و یا استفاده از نسخه وب، در قسمت کمبود شیرخشک، نام شیرخشک موردنظر را به صورت لاتین یا فارسی وارد و با مشخص کردن محدوده مدنظر، شیرخشک خود را از نزدیک ترین داروخانه تهیه کنند.