آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۲۳۵۴۴
اخبار کشور
۱۱

خبر

آیت الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش همه مسئولان شاهد پیشرفت سریع تر کشور باشیم

دبیر شورای نگهبان گفت: امیدواریم با همت همه مسئولان، به ویژه مجلس جدید، شاهد پیشرفت سریع تر کشور باشیم و مشکلات موجود مرتفع شود.

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه یک شنبه 27 اسفند 1402 این شورا با اشاره به فرارسیدن سال نو اظهار داشت: امیدوارم سال پیش رو سالی سرشار از سلامتی، عزت و سعادت برای ملت عزیز ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در این روزها با ارزیابی اعمال و رفتار فردی و اجتماعی خود در سالی که روزهای پایانی اش سپری می شود، اصطلاحا محاسبه نفس داشته باشیم و آماده شویم برای آغاز سال جدید. از خداوند مهربان بخواهیم به ما توفیق دهد در سال جدید چند گام به جلو برداریم و وظایف فردی و اجتماعی خویش را بهتر انجام دهیم.

دبیر شورای نگهبان عنوان کرد: امسال بهار طبیعت و بهار عبادت که ماه مبارک رمضان است، همزمان شده اند و امیدواریم برکات مادی و معنوی این ماه عزیز و به ویژه شب های باعظمت قدر شامل حال همگان شود.

آیت الله جنتی تاکید کرد: در این روزها که همه برای آغاز سال نو آماده می شوند، باید بیشتر به فکر نیازمندان باشیم و این نکته را در نظر داشته باشیم که بر اساس آموزه های اسلام، ما وقتی به نیازمندان کمک می کنیم قبل از اینکه مشکل آنها را حل کنیم، به خودمان کمک کرده ایم و برای رشد خودمان کار کرده ایم.

دبیر شورای نگهبان در پایان صحبت هایش این موضوع را هم مطرح کرد که با وجود عداوت های دشمنان ایران اسلامی و مشکلاتی که برای ایران اسلامی به وجود آورده اند، حرکت کلی کشور به سمت پیشرفت است و ان شاءالله با همت همه مسئولان، به ویژه مجلس جدید، شاهد پیشرفت سریع تر کشور باشیم و مشکلات موجود مرتفع شود.

توضیحات حجت الاسلام صدیقی درباره ادعای تملک بخشی از زمین حوزه علمیه امام خمینی ره)

حجت الاسلام صدیقی درباره ماجرای تملک بخشی از زمین حوزه علمیه امام خمینی(ره) توضیحاتی را منتشر کرد.

حجت الاسلام کاظم صدیقی، در باره شایعات اخیر تاکید کرد که «فردی که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شده که متاسفانه فرد مذکور با سوءاستفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضای این جانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضای این جانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است.»

متن کامل توضیحات حجت الاسلام صدیقی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران

سلام علیکم

معروض می دارد، حوزه علمیه امام خمینی(ره) در چارچوب اساسنامه خود، سال ها قبل برای تمهید ورود نوجوانان و دانش آموزان علاقه مند به آموختن دروس دینی و حوزوی تصمیم به تاسیس مجموعه آموزشی و فرهنگی پیش حوزوی گرفته و برای تاسیس این مرکز اقدام به اخذ مجوزهای قانونی لازم نمود. بر همین اساس لازم بود تا موسسه ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد و بخشی از زمین متعلق به حوزه برای ایجاد این مرکز پیش حوزوی به آن موسسه منتقل شود.

بر این اساس فردی به نام آقای... که قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوءاستفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضای این جانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا نموده و مع الاسف حتی بدون ورود و امضای این جانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است.

بنابراین موسسه ثبت شده به کیفیتی که در رسانه ها انتشار یافت، بدون اطلاع این جانب و مدیریت حوزه و برخلاف اهداف مصوب آن به ثبت رسیده است. لذا این جانب کاظم صدیقی از جایگاه تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) و به عنوان یک شهروند، بدون در نظر گرفته شدن سوابق قضائی و عناوین سیاسی اجتماعی استدعا دارم نسبت به ثبت شکایت رسمی از فرد مذکور و دیگر نقش آفرینان در این فقره، با عنوان جعل و خیانت در امانت اقدام فرموده تا ابعاد این مسئله برای عموم مردم عزیز ایران، خاصه مومنین روشن و شفاف شود.»

طحان نظیف: صحت انتخابات مجلس در «81 حوزه انتخابیه دیگر» تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در 81 حوزه دیگر خبر داد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفت وگو با بخش خبری 14 اظهار کرد: روز گذشته صحت انتخابات در 52 حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد و با بررسی هایی که داشتیم، صحت انتخابات 81 حوزه انتخابیه دیگر مورد تایید قرار گرفت.

اسامی این حوزه های انتخابیه به شرح زیر است:

استان تهران: حوزه انتخابیه شهر تهران

استان بوشهر:حوزه های انتخابیه بوشهر، دشتی، دشتستان، کنگان، بندرعباس، میناب.

استان آذربایجان شرقی: حوزه های انتخابیه تبریز، شبستر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، ورزقان.

استان سمنان: حوزه های انتخابیه شاهرود، گرمسار.

استان کرمان: حوزه های انتخابیه بم، رفسنجان، سیرجان، شهر بابک، کهنوج.

استان آذربایجان غربی: حوزه های انتخابیه ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، ماکو، مهاباد، میاندوآب، نقده، شاهین دژ.

استان سیستان و بلوچستان: حوزه های انتخابیه زاهدان، ایرانشهر، راسک، چابهار، خاش، سراوان.

استان کرمانشاه:حوزه های انتخابیه کرمانشاه، پاوه، سنقر، قصرشیرین، کنگاور.

استان گلستان: حوزه های انتخابیه گرگان، رامیان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، مینودشت.

استان فارس: حوزه های انتخابیه شیراز، آباده، نیریز، اقلید، سپیدان، سروستان، فسا، کازرون، لارستان، مرودشت، ممسنی.

استان گیلان: حوزه های انتخابیه رشت، آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رودبار، رودسر، طوالش، فومن، لاهیجان، لنگرود.

استان چهارمحال و بختیاری: حوزه های انتخابیه شهرکرد، اردل، لردگان.

اقلیت های دینی: حوزه های انتخابیه زرتشتیان، کلیمیان، مسیحیان ارمنی شمال و مسیحیان ارمنی جنوب ایران، آشوریان.