آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۸۴۵۰
حوادث
۱۳

حوادث جهان

هدفون، بلای جان دختر داغستانی

دختر نوجوان در جمهوری داغستان روسیه در اثر بی احتیاطی و استفاده از هدفون هنگام قدم زدن روی ریل قطار، متوجه بوق های مکرر لکوموتیوران نشد و جانش را از دست داد.به گزارش سرویس مطبوعاتی اداره تحقیقات حمل و نقل بین منطقه ای غرب کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه، این فاجعه در کیلومتر 2394 ایستگاه راه آهن ممدکالا رخ داد. این اداره گزارش می دهد: «طبق اطلاعات اولیه، این دختر 15 ساله در ریل قطار هدفون به سر داشت و صدای نزدیک شدن قطار را نشنید.» در رابطه با این حادثه پرونده جنایی تشکیل شده است.

واژگونی اتوبوس در سنگال با 13 کشته

ترکیدن لاستیک اتوبوس در مرکز سنگال 13 کشته و حدود 40 زخمی برجا گذاشت.

به گزارش شینهوا، رسانه های محلی روز شنبه گزارش دادند بر اثر واژگونی یک اتوبوس حمل و نقل که پس از ترکیدن یکی از لاستیک های آن رخ داد 13 نفر کشته و حدود 40 نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری سنگال به نقل از یک منبع امنیتی، این حادثه در جاده ملی شماره 1، در نزدیکی روستای یامونگ در منطقه کافرین رخ داده است.

مرگ 11 معدنچی در سقوط آسانسور

سقوط آسانسور معدن پلاتین در آفریقای جنوبی 11 کشته و 75 مجروح بر جا گذاشت. به نقل از خبرگزاری فرانسه، آسانسور معدن پلاتین راستنبرگ در شمال غربی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی هنگام انتقال کارگران از اعماق زمین به بالا بود که ناگهان از ارتفاع حدود 200 متری سقوط کرد. این اتفاق در پایان شیفت کاری کارگران معدن و زمانی رخ داد که آنها پس از یک روز کاری قصد خروج از معدن و رفتن به خانه هایشان را داشتند. در بررسی های انجام شده مشخص شد که ایجاد اشکال در چرخ دنده های آسانسور باعث سقوط آن شده است. نیکو مولر، مدیرعامل شرکت امپالا پلاتینیوم هولدینگ، در بیانیه ای گفت: «این تلخ ترین اتفاقی بود که در تاریخ شرکت تجربه کردیم. تحقیقات در مورد علت سقوط آسانسور ادامه دارد و تمام عملیات های معدن تا اطلاع ثانوی متوقف است. به گفته وی، برخی از کارگران بشدت مجروح شده اند که بیشتر آنها از ناحیه مچ پا و ساق پا دچار شکستگی شدند. بقیه با خراش های جزئی از بیمارستان مرخص شدند. یوهان ترون، معاون شرکت امپالا گفت: از 86 کارگری که داخل آن بودند، 11 نفر جان باختند. در این حادثه سیستم «اضطراری» نتوانست آسانسور را متوقف کند و این مساله اعتراضات زیادی را درباره ایمن نبودن تجهیزات معدن برانگیخته است.