آرشیو چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۲۳۵۸۸
اقتصاد روز
۱۸

رئیس اتحادیه چایکاران:

طرح مشترک وزارتخانه های کشاورزی و بازرگانی درمورد چای نیاز به اصلاحات دارد

رئیس اتحادیه چایکاران با بیان جزئیات جلسه نمایندگان دولت و مجلس در مورد چای، گفت: طرح مشترک وزارتخانه های کشاورزی و بازرگانی در مورد چای با ابهامات فراوانی مواجه است.

ایرج هوسمی در گفت و گو با مهر در مورد آخرین مذاکرات صورت گرفته در مورد صنعت چای افزود: در دیدار وزیر جهاد کشاورزی، معاون اجرایی رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان چایکاران و کارخانجات، در مورد رفع مشکلات کشت و صنعت چای طرحی ارائه شد که متاسفانه این طرح دارای ابهامات فراوانی بود.

به گفته وی طرح مشترک وزارتخانه های کشاورزی و بازرگانی در مورد چای که در هفت ماده و پنج تبصره تدوین شده بود مورد اعتراض کارخانجات چای و کشاورزان قرار گرفت. هوسمی تصریح کرد: مقرر شده که برای رفع ابهامات موجود در طرح مشترک دولت برای کشت و صنعت چای، اصلاحیه ای با همکاری نمایندگان چایکاران و کارخانه داران تهیه شود.

همچنین سمیعی رئیس انجمن صنفی کارخانجات چای نیز در گفت و گو با مهر، تاکید کرد: قرار است اصلاحیه مذکور پس از تهیه و تدوین برای معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی ارسال شود.

سمیعی اظهار امیدواری کرد که طرح ارائه شده در مورد رفع مشکلات کشت و صنعت چای به زودی و با در نظر گرفتن موارد این اصلاحیه تدوین شود.