آرشیو سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۵۹۹
ورزش
۱۴

برای اولین بار به پاس گرامیداشت سال پیامبر اعظم(ص) برگزار می شود

مسابقات آمادگی جسمانی وایروبیک قهرمانی کشور و لیگ باشگاه ها

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک اعلام کرد: به پاس گرامیداشت سال پیامبراعظم(ص) برای نخستین بار مسابقات آمادگی جسمانی و ایروبیک قهرمانی کشور و لیگ باشگاه ها در سال 85 برگزار می شود.

فاطمه ابوالقاسمی با اشاره به این موضوع که مسابقات براساس قوانین فدراسیون جهانی برگزار خواهد شد، افزود: در آخرین جلسه شورای هم اندیشی علمی فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک برگزاری این مسابقات در سالجاری به تصویب رسید و مقرر شد پس از برگزاری کلاسهای داوری و مسابقات انتخابی استان ها، نفرات برتر در رقابتهای قهرمانی کشور حضور یابند.

وی هدف از برگزاری لیگ باشگاه ها را، شناخت قهرمانان این رشته برای اعزام به مسابقات جهانی عنوان کرد و ادامه داد: البته هدف اول ما در این فدراسیون، همگانی نمودن ورزش و اشاعه آن در بین اقشار جامعه است و در وهله بعد این فدراسیون می تواند به عنوان مکمل ورزش قهرمانی در تمامی رشته های مختلف فعالیت کند و در نهایت نیم نگاهی هم به ورزش قهرمانی داریم و علاقمندیم به یک فدراسیون مدال آور بدل شویم.

خانم ابوالقاسمی در مورد فدراسیون جهانی آمادگی جسمانی و ایروبیک گفت: بیش از 45 کشور عضو این فدراسیون هستند که مقر اصلی آن در کشور فنلاند است و ما هم در تلاش هستیم به عضویت فدراسیون جهانی درآئیم که درخواست اولیه و مراحل اداری آن انجام شده و با تعامل بیشتر در آینده نه چندان دور میسر خواهد شد.

وی در مورد ورزش ایروبیک که این روزها با استقبال خوب خانواده ها مواجه شده، گفت: این ورزش مجموعه ای از حرکات سالم ساز و نشاط آور است که با ضرب آهنگ خاصی انجام می شود و باعث سلامتی، و شادابی و به گفته کارشناسان حفظ جوانی خواهد شد و کلیه اعضای خانواده می توانند این ورزش مفرح را در محیط خانه انجام دهند.

خانم ابوالقاسمی از ارتباط نزدیک این فدراسیون با وزارت آموزش وپرورش خبرداد، چرا که جمعیت 17میلیون نفری دانش آموزان و 200 هزار معلم و مربی ورزش این وزارتخانه می توانند با مشارکت در برنامه های فدراسیون آمادگی جسمانی وایروبیک و ترویج آن در مدارس، سطح عمومی آمادگی جسمانی و سلامتی جامعه را بالا ببرند.

رئیس فدراسیون آمادگی جسمانی وایروبیک در پایان گفت: اجرای همه برنامه ها تنها با تکیه بر بودجه اختصاص یافته سازمان تربیت بدنی به این فدراسیون امکان پذیر نیست و ما برنامه های وسیعی جهت استفاده از امکانات دیگر سازمان ها و شرکت ها و بویژه باشگاه های خصوصی داریم.