آرشیو سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۵۹۹
ورزش
۱۴

جدول مالیات حقوق کارکنان دولت ابلاغ شد

سرویس اقتصادی:

سازمان امور مالیاتی کشور جدول مالیات حقوق کارکنان مشمول قانون کار و اشخاصی را که مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت هستند، با اعمال ضریب 435 ابلاغ کرد.

این در حالی است که هیات دولت به خاطر مواجه نشدن با کسری بودجه در 16 فروردین ماه سال جاری با لغو مصوبه 28 اسفند ماه سال گذشته مبنی بر اعمال ضریب 435، ضریب 432 را برای تعیین میزان معافیت حقوق و دستمزد کارکنان دولت تعیین کرده بود.

اما سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می کند: چون مصوبه اخیر هنوز به این سازمان ابلاغ نشده است، نمی تواند ضریب 432 را در جدول مالیاتی حقوق کارکنان دولت اعمال کند. بنابراین سازمان امور مالیاتی جدول مالیاتی را براساس ضریب 435 تهیه و جهت اجرا به ادارات کل مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

با اعمال ضریب 435 درآمد حقوق تا سقف 217 هزار و 500 تومان از مالیات معاف است و درآمدهای بالاتر از این میزان به تناسب بین 10 تا 25 درصد مشمول پرداخت مالیات بر درآمد حقوق خواهد بود. بر این مبنا، درآمد سالانه معاف از مالیات بر درآمد حقوق در سال جاری 2 میلیون و 610 هزار تومان تعیین شده است.

در حالی که در صورت اعمال ضریب 432 حقوق ماهانه کارکنان دولت تا سقف 216 هزار تومان از مالیات معاف می شد. البته سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت در سال گذشته 190 هزار تومان بود.

گفته می شود سازمان امور مالیاتی قصد ندارد در آینده نیز جدول دیگری را برای جایگزینی آن ابلاغ کند. قرار است مالیات حقوق کارکنان دولت از اول فروردین ماه امسال بر مبنای همین جدول محاسبه شود.