آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۱۰۰
هفت و نیم
۵

صدور پروانه ساخت برای چهار پروژه

گروه فرهنگی : در نخستین جلسه شورای صدور پروانه ساخت اداره نظارت و ارزشیابی که در سال جدید تشکیل شد چهار پروژه، پروانه ساخت گرفتند.

وحید موساییان با دریافت پروانه ساخت «گوشواره» به تهیه کنندگی روح الله برادری، فیلمنامه یی از هوشنگ مرادی کرمانی را جلوی دوربین می برد. به گفته موساییان که پیش از این «خاموشی دریا» و «تنهایی باد» را در کارنامه هنری اش داشته است، هم اکنون فیلمنامه نهایی «گوشواره» توسط هوشنگ مرادی کرمانی در حال نگارش است و پس از آن وارد مرحله پیش تولید خواهد شد. فیلمنامه گوشواره براساس کتابی به همین نام از هوشنگ مرادی کرمانی به نگارش در می آید.

همچنین از میان چهار پروانه ساختی که در ابتدای سال 85 صادر شده اند محمدحسین لطیفی، پروانه ساخت «آفتاب پرست» را دریافت کرده است که پروژه یی طنز و کمدی است.

لطیفی که آخرین کارش در سینما، «خوابگاه دختران» در ژانر وحشت بود، این بار، دوباره سراغ ژانر طنز آمده است که پیش از این با فیلم «عینک دودی» آن را تجربه کرده بود. «آفتاب پرست» با فیلمنامه یی از پیمان عباسی در مراحل بازبینی نهایی است و پیش تولید آن آغاز شده است.

اردشیر شلیله عکاس سینمایی ایران نیز «پاپیتال» به تهیه کنندگی روح الله خوشکام را جلوی دوربین می برد.

پروژه بعدی «کلاهی برای باران» است که به کارگردانی مسعود نوابی و تهیه کنندگی سید محسن وزیری در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارد.

در سینماها «سوغات فرنگی» می دهند

فیلم سینمایی «سوغات فرنگی» جدیدترین ساخته کامران قدکچیان آماده نمایش است و بزودی روانه اکران سینماهای سراسر کشور خواهد شد.

این فیلم محصول موسسه سینمایی پویا فیلم و به تهیه کنندگی عبدالله علیخانی و حسین فرح بخش است که فیلمبرداری آن آذرماه سال گذشته به پایان رسیده بود با طی کردن مراحل فنی آماده اکران عمومی است.

کامران قدکچیان با اشاره به فیلم تازه اش «سوغات فرنگی» گفت: یک بار در گذشته، فیلمنامه یی طنز با موقعیت های خا را تجربه کردم که موفق از آب درآمد و این بار نیز وقتی به مورد پیشنهادی «سوغات فرنگی» برخورد کردم، علاقه مند شدم بار دیگر این تجربه را تکرار کنم.

گفتنی است، رامبد جوان، مجید صالحی، شیلاخداداد، آناهیتا نعمتی، سیروس ابراهیم زاده، رابعه اسکویی، محسن قاضی مرادی، شیوا خنیاگر، سعید پیردوست، ملکه رنجبر و حسام نواب صفوی در «سوغات فرنگی» به ایفای نقش پرداخته اند.