آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۱۱۰۰
حوادث
۱۱

رانندگی بدون گواهینامه پسر 17 ساله را در برابر اتهام قتل عمد قرار داد

گروه حوادث : پسر نوجوانی که پس از تصادف با پیرمردی باعث مرگ او شده بود به اتهام قتل عمد در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.

به گزارش خبرنگار ما، 29 اردیبهشت ماه سال گذشته ماموران نیروی انتظامی کرج جسدی را پیدا کردند که متعلق به مرد 79 ساله یی به نام فیض الله بود. با توجه به مدارک همراه این مرد ماموران خانواده فیض الله را شناسایی کردند و در جریان تحقیقات پلیسی، پسر این مرد به ماموران گفت: حدود یک هفته پیش بود که پدرم بطور ناگهانی گم شد، او برای خرید از خانه خارج شده بود، اما هرگز برنگشت، همسایه ها دیده بودند که او تصادف کرده اما هر جا را به دنبالش گشتیم اثری از او پیدا نکردیم حتی جسد پدرمان در پزشکی قانونی هم نبود و ما به دنبال او بودیم تا اینکه 2 هفته پیش جسد وی در کرج پیدا شد.

در این میان با توجه به اینکه فیض الله در بلوار فردوس تهران تصادف کرده و جسدش در کرج پیدا شده بود ماموران شاهدان ماجرا را تحت بازجویی قرار دادند. یکی از شاهدان گفت: من دیدم پسر نوجوانی با موتور به فیض الله زد، آنها حتی آمبولانس هم خبر کردند، اما قبل از رسیدن آمبولانس پیرمرد را با ماشین به بیمارستان منتقل کردند، البته من شماره پلاک موتور را برداشتم.

ماموران در ادامه با ردیابی موتوسیکلت، نوجوان 17 ساله یی به نام سعید را بازداشت کردند. این پسر نوجوان در بازجویی ها گفت: وقتی تصادف کردم بشدت ترسیده بودم و چون گواهینامه نداشتم از برادرم مجید خواستم که به جای من این تصادف را به گردن بگیرد، وقتی او آمد، پیرمرد حال خوبی نداشت، برای همین تصمیم گرفتیم خودمان وی را به بیمارستان برسانیم، من به اتفاق برادرم او را داخل ماشین گذاشتیم، اما در راه متوجه شدیم پیرمرد فوت کرده است به همین خاطر از ترس جسد او را در جاده کرج رها کردیم.

پس از اعترافات این نوجوان، بازپرس پرونده با توجه به اینکه سعید بدون گواهینامه اقدام به موتور سواری کرده و باعث مرگ یک نفر شده او را به اتهام قتل عمدی بازداشت کرد و وی بزودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.