آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۴۵
تشکل ها
۴

دبیر سندیکای کاغذ: پیشنهادهای علمی برای بهره برداری از جنگل ها داریم

سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا از جمله تشکل های نوپای کارفرمایی است که در سال گذشته تاسیس شد. این سندیکا در حال حاضر دارای 14 عضو است که بنابه گفته مجید پارسایی، دبیر آن، تمامی تولیدکنندگان بزرگ و متوسط کشور در آن حضور دارند.

پارسایی درباره سابقه فعالیت گروهی واحدهای فعال در این صنعت گفت: درگذشته تشکل کوچکی به نام صنایع همگن کاغذ وجود داشت و به دلیل اینکه به ثبت نرسیده بود، نمی توانست جایگاه مناسبی برای فعالیت گسترده داشته باشد.

وی در خصوص فعالیت سال گذشته سندیکا گفت: اعضای سندیکا توانستند با تبادل اطلاعات فنی و ایجاد هماهنگی بین تولید بخشی از مشکلات پیش رو را بردارند.

وی افزود: از وزارت صنایع و معادن و بازرگان درخواست کرده ایم الزامات فنی برای کاغذهای وارداتی اعمال شود.

وی با اشاره به حساسیت انحصار سندیکا مبنی بر حفاظت جنگل های کشور گفت: به منظور احیای باروری افزایش بازدهی جنگل های کشور روش های علمی را برای کشت نهال های جدید پیشنهاد داده ایم.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا ارتقای کیفیت تولید، توزیع کاغذهای تولیدی در داخل کشور بهینه سازی مصرف سوخت کارخانه ها و ایجاد تعادل قیمت بین عرضه و تقاضا را از جمله اولویت های اصلی سندیکا برشمرد و گفت: در صورت اصلاح فرآیند تولید و رفع موانع برداشت از جنگل های کشور به شرط به کارگیری روش احیای جنگل ها، تولیدکنندگان داخلی می توانند، تمامی ظرفیت مورد نیاز کشور را تدارک ببینند.

پارسایی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی در استان خوزستان گفت: در صورت اتمام پروژه های صنایع جانبی این طرح عظیم، بخش عمد ه ای از مواد اولیه، کارخانه های تولیدکننده کاغذ و مقوا مرتفع می شود. در نتیجه می توان افزایش ظرفیت تولید را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به تجربه تشکل های کارفرمایی گفت: تشکل های کارفرمایی به دلیل برخورداری از تجربه و توان کارشناسی می توانند مشاور مناسبی برای دولتمردان و بخش دولتی مربوطه به شمار آیند.