آرشیو پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵، شماره ۹۹۸
بورس - شرکت ها
۱۰

فولاد خوزستان در راه ورود به بورس

مهر- مدیر عامل فولاد خوزستان گفت: ظرف دو سال گذشته اقدامات اولیه برای ورود این شرکت به بورس صورت گرفته است و تنها منتظر ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص بند«ج» اصل 44 قانون اساسی بودیم که خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد.

عباس وردی نژاد، در گفت وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در مورد اجرای سیاست های راهبردی بند(ج) اصل 44 قانون اساسی، گفت: تحقق این امرحرکتی انقلابی درصنایع ایران است و می تواند موجب تحولی عظیم در صنایع بزرگ کشورشود.

وی افزود: در حال حاضر قوانین دست وپاگیر دولتی آنقدر زیاد است که فعالیت را در بسیاری از فضاها دشوار و غیررقابتی کرده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به صادرات بین 30 تا 50 درصدی فولاد خوزستان تصریح کرد: تولید کنندگان فولاد داخلی باید بتوانند با دنیا رقابت و در بازارهای هدف قدرت رقابت داشته باشند.

به گفته وی، مداخله های سازمان های دولتی باید به صورت ضابطه مند در خصوص خرید و فروش محصولات داخلی کاهش یابد که با اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی این امرمحقق خواهد شد.

وردی نژاد، اظهار داشت: براساس قانون برنامه در سال گذشته مقرر شد که 10درصد از سهام فولاد خوزستان میان سازمان تامین اجتماعی، سازمان خدمات تامین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق فرهنگیان، صندوق بازنشستگان کشوری، آستان قدس رضوی و سازمان خدمات درمانی توزیع شود که مصوبات این امر انجام شده اما به علت بروکراسی های اداری تا کنون محقق نشده است.

وی افزود: در حال حاضر مقدمات واگذاری 10 درصد از سهام این شرکت در سازمان مادر تخصصی انجام شده و این میزان آماده برای واگذاری است.

مدیرعامل فولاد خوزستان، گفت: با ابلاغیه مقام معظم رهبری، 80 درصد از سهام این شرکت واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها مورد اختلاف سازمان ها و سازمان مادر تخصصی بر روی ارزیابی قیمت این شرکت بود که با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از طریق بورس باید عرضه شوند، این مشکل نیز برطرف شده است.