آرشیو چهارشنبه ۲۹‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۱۲۱۶
ورزشی
۱۱

همگروهی تیم امید ایران با عربستان و استرالیا؛مربی تیم امید: سخت است، اما صعود می کنیم

تیم ملی فوتبال امید ایران در دیدارهای دوستانه به مصاف تیم های چین و بحرین می رود.

محمد پنجعلی در گفت وگو با ایسنا. اظهار کرد: دور جدید تمرینات تیم ملی امید از اول مهر ماه شروع می شود و تا سوم مهر ادامه خواهد داشت. پس از پایان این دور بنا بر دعوت فدراسیون فوتبال بحرین، به این کشور سفر خواهیم کرد تا دیداری دوستانه با تیم امید بحرین انجام دهیم.

وی افزود: همچنین فدراسیون فوتبال چین از تیم امید ایران دعوت کرده تا دو دیدار دوستانه با تیم امید این کشور در چین برگزار کنیم و این بازی قطعی است اما، زمان دقیق آن پس از بازگشت تیم از بحرین مشخص خواهد شد.

پنجعلی درباره معیارهای انتخاب حریفان تدارکاتی تیم امید، گفت: تیم هایی انتخاب خواهند شد که بازی آنها شبیه حریفان ما در مرحله انتخابی المپیک پکن باشند. همچنین نزدیکی شرایط آب و هوایی این کشورها با کشورهای تیم های حریفان هم یکی دیگر از معیارهای ما است.

وی درباره جلسه دوشنبه کادر فنی با بازیکنان تیم امید،گفت: کارهای آینده تیم ملی ترسیم شد. ضمن آنکه اهداف، برنامه ها و چگونگی انجام بازی های تدارکاتی و شرکت در تورنمنت های بین المللی مشخص شد. باور دارم که این، بی نظیرترین برنامه ریزی است که تا به حال در یکی از تیم های پایه یی ایران انجام گرفته است. ما باید برای تحول در فوتبالمان، از پایه کارمان را شروع کنیم و این کار آغاز شده و امیدوارم که با نبودن کادر فعلی، هیچ تغییری در برنامه ریزی های انجام نگیرد. ما باید برای پیشرفت فوتبال کشور این کار را ادامه بدهیم.

مربی تیم ملی امید درباره همگروه شدن ایران با عربستان و استرالیا گفت: به هر حال فوتبال همین است و برای پیروزی در فوتبال، شما باید

خوش شانس هم باشید؛ اما نباید این مساله را فراموش کرد که عربستان و استرالیا هم از هم گروه شدن با ایران که برزیل آسیا خوانده می شود، نگرانند. هر چند که گروه سختی داریم اما، این توانایی وجود دارد که بتوانیم به المپیک صعود کنیم.

پنجعلی افزود: امیدوارم با برنامه ریزی هایی که انجام می شود، بازی های تدارکاتی خوبی داشته باشیم، ضمن آنکه با تفکرات سیموئز آشنایی پیدا کرده ام و امید زیادی وجود دارد که تیم بتواند به بازی های پکن راه یابد.