آرشیو یکشنبه ۲ مهر ۱۳۸۵، شماره ۲۸۲
بازار کالا
۱۵

بازار ارتباطات

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران: زمان دقیق واگذاری سیم کارت اپراتور دوم مشخص نیست

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: «از این ماه، از شهرها و استان های کوچک به سمت واگذاری سیم کارت های خارج از اولویت در شهرها و استان های بزرگ از جمله تهران حرکت خواهیم کرد.»

وفا غفاریان اظهار کرد: «در حال بررسی زمان اعلام اولویت های پیش از موعد و شهرهای خارج از نوبت در مهرماه برای واگذاری سیم کارت ها هستیم.»

او درباره مشکلات واگذاری در شهرهای بزرگ مانند تهران تصریح کرد: «به طور کل توسعه در شهرهای بزرگ پیچیدگی خاص خود را دارد تا شهرهای کوچک; اما مساله ای که مانع توسعه شبکه در تهران باشد، وجود ندارد و در شرایط فعلی مطابق برنامه پیش می رویم.»

غفاریان درباره آخرین وضعیت ایرانسل گفت: «بر اساس گزارشی که در هفته گذشته داشتیم، ایرانسل مطابق برنامه، فعالیت خود را پیش می برد و بهره برداری آزمایشی آن آغاز شده است و امیدواریم طی اوایل ماه آینده این اپراتور بهره برداری تجاری خود را از شبکه شروع کند.»

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: «به طور دقیق زمان واگذاری سیم کارت ایرانسل مشخص نشده است که بخواهیم آن را اعلام کنیم.»

در مالزی موبایل مخصوص مسلمانان به بازار آمد

فارس- اولین سری موبایل مخصوص مسلمانان در مالزی همزمان با آغاز ماه رمضان به بازار می آید.موبایل مسلمانان از امکانات ویژه ای برخوردار است از آن جمله اعلام اوقات شرعی در 80 نقطه جهان است.

نام این تلفن همراه سی. اس. ال 50 است و توسط گروه صنعتی سی. اس. ال تولید شده است. قیمت این تلفن همراه 688 رینگیت مالزی تعیین شده و کارخانه سازنده آن ادعا کرده که می توان با استفاده از این موبایل با دو هزار نقطه خارج از مالزی ارتباط برقرار کرد.