آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار کشور
۱۴

کوتاه از احزاب

ترقی: محدود کردن نقش مافیای ثروت در انتخابات

مهر- حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: سیاست های اجرایی، اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور در طول دو دهه اخیر، بستری را برای ایجاد مافیای قدرت به وجود آورده است تا از رانت های اقتصادی برای تامین منابع مالی حرکت های سیاسی خود استفاده نمایند. وی با اشاره به پیگیری های اخیر مجلس در رابطه با تامین منابع مالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگرچه این اقدام با مخالفت شدید از طرف بعضی گروه ها مواجه شد اما باید دانست که شفاف سازی در تبلیغات انتخابات نقش مافیای قدرت و ثروت را در اداره سیاسی کشور به حداقل می رساند. ترقی در خصوص تلاش های دولت نهم برای رفع این معضل نیز اظهار داشت: دولت جدید تلاش می کند که با این شیوه تبلیغاتی از طرف گروه های سیاسی برخورد کند ولی متاسفانه قدرت و مقاومت این گروه ها به اندازه ای است که نباید توقع داشت دولت ظرف مدت کمی بتواند با این مسئله برخورد کند.

جلیل نژاد: به سوء استفاده کنندگان اجازه دخالت نمی دهیم

باشگاه خبرنگاران جوان- دبیر اجرائی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: جنبش دانشجویی و در پی آن خانه تشکل های دانشجویی باید مستقل باشد نه بر مبنای رفتارهای باندی و حزبی. امیر جلیل نژاد تصریح کرد: خانه تشکل های دانشجویی قرار است محملی برای هماهنگی تشکل های مختلف جهت تعامل بیشتر باشد لذا به آنهایی که تجربه سوء استفاده را دارند، دیگر اجازه دخالت نخواهیم داد.

علمشاهی: دانشجویان پادوی سیاسی احزاب نخواهند بود

عضو دفتر تحکیم وحدت «طیف شیراز» گفت: خانه تشکل های دانشجویی نقش دفاع از فعالیت های سیاسی احزاب را دارد و در این میان حق دخالت احزاب در امور دانشجویان را نمی دهد. احمد علمشاهی افزود: فعالیت سیاسی دانشگاه ها بدون تعامل با احزاب معنا ندارد اما دانشجویان پادوی سیاسی احزاب نخواهند بود. وی تصریح کرد: احزاب نباید از رانت خواری سیاسی خود تشکل های دانشجویی را دچار مشکل کنند لذا اگر احزاب و گروه های سیاسی قرار است در خارج از دانشگاه وارد کار سیاسی شوند باید از طریق شاخه های دانشجویی شان اقدام به عضوگیری کنند.

بیادی: به وحدت اصولگرایان متعهد هستیم

آفتاب- حسن بیادی گفت: جمعیت آبادگران جوان به وحدت اصولگرایان متعهد است و تحت هیچ شرایطی لیست جداگانه انتخاباتی ارائه نخواهد کرد. سخنگوی جمعیت آبادگران جوان تصریح کرد: لیست ما در سبد انتخاباتی اصولگرایان قرار خواهد گرفت تا در نهایت بزرگان اصولگرا، اقدام به انتخاب لیست نهایی نمایند.