آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار اقتصادی
۴

مخالفت پلیس راه با بهره برداری از آزاد راه زنجان- تبریز

بهره برداری از آزادراه زنجان- تبریز با توجه به مخالفت پلیس راه به دلیل نبود امکانات ایمنی در آن به تعویق افتاد.

به گزارش خبرگزاری فارس چندی پیش سرپرست پلیس راه نیروی انتظامی طی اطلاعیه ای اعلام کرد آزاد راه زنجان- تبریز علیرغم هزینه های گزافی که برای ساخت آن صرف شده است، دارای نقایص هندسی فراوانی است و پلیس راه ضمن مخالفت با افتتاح آن هیچگونه مسئولیتی را در مورد خطرات موجود در این آزاد راه و عواقب ناشی از آنها نمی پذیرد.

مجری طرح: ساختمانهای پلیس راه آماده نبود

با افتتاح مخالفت کردند

مجری طرح های ساخت آزاد راه ها در گفت وگو با فارس اظهار داشت: طبیعی است قبل از زمان افتتاح تمامی تابلوها و گاردریل ها در طول مسیر نصب خواهد شد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

منتظری افزود: مشکل پلیس راه این است که در این آزاد راه ساختمانهای مخصوص آنها ساخته نشده است. ولی ظاهرا آنها بر این باورند که وزارت راه و ترابری در مورد لزوم وجود پلیس راه و راهداری در آزادراه های کشور اطلاعی ندارد.

وی با بیان این که در حال حاضر اولویت وزارت راه ساخت و تکمیل بدنه فیزیکی آزاد راه زنجان- تبریز به منظور افتتاح هر چه سریعتر آن است، افزود: در طول این آزاد راه در مناطق مختلف 9 واحد ساختمان کارگاهی وجود دارد و سازمان راهداری می تواند سه واحد از آنها را برای استقرار موقت انتخاب کند.

مجری طرح های ساخت آزادراه ها با تاکید بر اینکه وزارت راه خود را ملزوم به تجهیز بیشتر ساختمان های انتخاب شده به امکانات رفاهی می داند، خاطر نشان کرد: در آینده ای نزدیک ساختمانهایی در مناطقی معین به منظور اختصاص به پلیس راه و راهداری ساخته خواهد شد.

جعفر رفیعیان، مجری طرح آزاد راه زنجان- تبریز در گفت وگو با فارس با اشاره به اینکه نصف تابلوها و علامتها همزمان با خط کشی در 7 منطقه به صورت همزمان توسط پیمانکاران مربوطه در حال انجام است، اظهار داشت: بخش اعظم اعتبار مورد نیاز برای نصب گاردریل ها، علایم و تابلوها به پیمانکار پرداخت شده است.

وی ضمن گلایه از اظهارات پلیس راه به خاطر تحت الشعاع قراردادن زحمات بسیار زیادی که در طول 10 سال صرف ساخت این آزاد راه شده است، تصریح کرد: داشتن ساختمان برای پلیس راه حقی است که ما نیز از آن غافل نیستیم.