آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار اقتصادی
۴

500هزار سیم کارت اعتباری بزودی واگذار می شود

رییس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران، با تاکید بر حمایت دولت از ایجادکنندگان شبکه های تلفن همراه در کشور، از واگذاری نیم میلیون سیم کارت اعتباری تالیا خبر داد.

وفا غفاریان، معاون وزیر ارتباطات در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به نیاز کشور به تلفن همراه تاکید کرد: دولت از مجموعه هایی که به ایجاد شبکه حتی برای یک سیم کارت اقدام کنند فعالانه حمایت خواهد کرد.رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، درخصوص واگذاری های تالیا در سایر مراکز استان ها افزود: شبکه تالیا در هر نقطه ای از کشور که زیرساخت های آن با استانداردهای مخابرات همخوانی داشته باشد مجوز واگذاری دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به مراحل دریافت مجوز واگذاری سیم کارت های جدید از سوی شبکه تالیا خاطرنشان کرد: در هر مرحله ای پس از اعلام آمادگی مجری زیرساخت های شبکه از سوی کارشناسان مخابرات مورد بررسی قرار می گیرد و کیفیت شبکه سنجیده و سپس مجوز واگذاری صادر می شود.معاون وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد؛ شمار مشترکین شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری تالیا تا پایان سال جاری از مرز یک میلیون مشترک فراتر رود.

غفاریان افزود: بر همین اساس ضروری است هرچه سریع تر تالیا امکانات جدید ایجاد شده در این شبکه در حوزه سوییچ و آنتن ها را به مخابرات اعلام کند.

معاون وزیر ارتباطات درخصوص دلایل ورود دولت به عرصه جدید ارایه سیم کارت های اعتباری و رقابت با بخش های غیردولتی، گفت: ارایه سیم کارت های اعتباری توسط دولت هنوز نهایی نشده است.