آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار اقتصادی
۴

به دلیل عدم رعایت مقررات بانک مرکزی: مدیرعامل بانک پارسیان سلب صلاحیت شد

بانک مرکزی با تایید سلب صلاحیت عبداله طالبی مدیرعامل بانک پارسیان توسط این بانک اعلام کرد: سلب صلاحیت وی مربوط به عدم رعایت مقررات بانک مرکزی است و ارتباطی به مسئله بورس ندارد.

بانک مرکزی در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس در خصوص این که آیا اخبار منتشره حاکی از سلب صلاحیت عبداله طالبی مدیرعامل بانک پارسیان توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را تایید می کنید یا خیر؟ پاسخ داد: صحت دارد و درست است.

این بانک در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی ایراداتی را به معامله ابطال شده وارد می داند واگر ایراداتی از سوی این بانک مطرح است، این ایرادات چه می باشد؟ افزود: سلب صلاحیت ایشان مربوط به عدم رعایت مقررات بانک مرکزی است و ارتباطی به مسئله بورس ندارد. این پرونده مدتهاست که در بانک مرکزی در حال نظارت و پیگیری بوده است.

خبرنگار فارس در ادامه پرسید که برخی از شایعات حاکی از عدم تایید صلاحیت خریدار سهام عمده پارسیان توسط بانک مرکزی است، این خبر تا چه حد صحت دارد و در صورت صحت موضوع علت آن چه بوده است؟بانک مرکزی نیز در پاسخ به این سؤال تاکید کرد: در رابطه با این خبر آنچه مربوط به بانک مرکزی است رعایت 10 درصد سهام و گرفتن مجوز از بانک مرکزی می باشد که انجام نگرفته است.

خبرگزاری فارس در پایان از نگرانیهای برخی سپرده گذاران بانک پارسیان از وضعیت پیش آمده و این که آیا مشکلی برای وجوه مردم به وجود خواهد آمد، سؤال کرد که بانک مرکزی پاسخ داد: به هیچ وجه مشکلی پیش نمی آورد. اقدام بانک مرکزی دقیقا سالم سازی برای استحکام بانک بعمل آمده است.