آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار ورزشی
۱۳

رکورد رضازاده6 ساله می شود قوی ترین مرد جهان امروز به صحنه می آید

حسین رضازاده تنها وزنه بردار ایرانی حاضر در هفتاد و پنجمین دوره مسابقات جهانی وزنه برداری ساعت 30:21 امروز (شنبه) برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود به مصاف دوازده وزنه بردار دیگر می رود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از دومینیکن، حسین رضازاده، قهرمان دو دوره بازی های المپیک و دارنده سه عنوان قهرمانی جهان از سال 2000 تاکنون در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده مگر این که عنوان قهرمانی آن رقابت را به خود اختصاص دهد. اما، باید این بار دید رضازاده می تواند در جدال با حریفان جهانی خود در شهر سانتادومینگو کشور دومینیکن رکورد شکست ناپذیری خود را شش ساله کند.

به هر حال رضازاده کماکان برای دستیابی به این افتخار تلاش خود را انجام می دهد.

رکورددار دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان طی هفته ای که گذشت فشرده ترین مراحل تمرینی خود را انجام داد. او در تمرینات نشان داد که نه تنها هنوز از آمادگی کامل برخوردار است. بلکه میل به افزایش رکوردها نیز هنوز در وجود رضازاده نمرده است.

رضازاده روز چهارشنبه سعی کرد در یک ضرب، دو ضرب و اسکات رکوردهای خود را بهتر کند. او تمرینات خود را در یک ضرب آغاز کرد و این حرکت را با بالای سر بردن وزنه های 200 کیلوگرمی به پایان رساند. پس از آن نوبت به اسکات از پشت رسید و دست آخر حرکت دو ضرب خود را نیز با رکورد 250 کیلوگرم تمام کرد..

بدین ترتیب می توان به رضازاده امیدوار بود که حداقل به رکورد مجموع 450 کیلوگرم برسد.

رکوردی که در استارت لیست مسابقه او را در صدر جدول قرار داده است. رضازاده چهارشنبه آخرین مرحله تمرین سنگین خود را انجام داد، او پنجشنبه استراحت کرد و دیروز (جمعه) نیز یک مرحله تمرین سبک را برای آمادگی هرچه بیشتر خود در روز مسابقه انجام داد.