آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار ورزشی
۱۳

مشاور وزیر جهاد کشاورزی: 5 هزار مهندس ناظر بر تولید محصولات کشاورزی در کشور نظارت می کنند

هم اکنون پنج هزار نفر مهندس ناظر بر تولیدات محصولات کشاورزی کشور نظارت می کنند.

مسعودکاراندیش مشاور وزیر جهاد کشاورزی در نخستین همایش«مهندسان ناظر در تولید محصولات کشاورزی» استان قزوین با اعلام این خبر، اظهار امیدواری کرد، با برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی تعداد مهندسان ناظر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه، هم اکنون از هفت هزار نفر پرسنل وزارت جهاد کشاورزی تنها یک هزار نفر آنان دارای مدرک فنی هستند، خاطرنشان کرد: چهارمیلیون و200هزار بهره بردار کشاورز در کشور فعال هستند که نسبت کارشناسان فنی به بهره برداران بسیار کم است.

کاراندیش افزود: اجرای طرح ناظران کشاورزی از سال 80 در کشور آغاز شده که با اجرای این طرح یکی از اهداف دولت که کوچک شدن بخش دولتی و کاهش مداخله دولت در بخش کشاورزی است تحقق یافته است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور مهندسان ناظر گفت: در راستای اجرای این طرح دوره های آموزشی کوتاه مدت برگزار شده و دست آوردهای تحقیقاتی به ویژه تحقیقات کاربردی به سایر مهندسان ناظر انتقال یافته است.

مسعود ربانی معاون فنی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این همایش هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح تولید، ایجاد اشتغال و به کارگیری روشهای علمی در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی برشمرد.

ربانی در خصوص بیمه مهندسان ناظر گفت: سازمان جهاد کشاورزی مسئولیت بیمه ناظران را قبول نکرده و آنها می توانند از طریق بخش خصوصی اقدام کنند.

وی به ناظران توصیه کرد، با پیشرفت در کار و بالا بردن عملکرد کیفیت محصولات کشاورزان علاوه بر سازمان جهاد کشاورزی با خود کشاورزان در زمینه دیگر محصولات قرارداد ببندند.