آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار ورزشی
۱۳

دانشگاه فردوسی مشهد 40 دانشجوی جدید خود را به شیروان پاس داد

حدود 40 نفر از پذیرفته شدگان کاردانی به کارشناسی رشته مهندسی تولیدات گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به عدم پذیرش این دانشگاه و ارسال این دانشجویان به شیروان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یکی از دانشجویان که مدت سه شبانه روز است در این دانشگاه حضور دارد در این باره گفت: در حالی که ما با کد رشته های 1624 و 1625 که مربوط به دانشگاه فردوسی است قبول شده ایم، زمانی که برای ثبت نام مراجعه کردیم مسئولان اعلام کردند برای ثبت نام باید در کدهای 1646 و 1647 که مربوط به آموزشکده شیروان است مراجعه کنیم.

وی اظهار داشت: اگر ما قصد شرکت در دانشگاهی جز فردوسی مشهد را داشتیم نیاز به اعلام دانشگاه نبود و خود انتخاب رشته می کردیم.

دانشجوی دیگری نیز گفت: با وجود اعلام معاون اجرایی سازمان سنجش و دو نامه مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی و دبیر شورای گسترش وزارت علوم مبنی بر پذیرش این دانشجویان در دانشگاه فردوسی، این دانشگاه از پذیرش ما امتناع می کند.

روابط عمومی دانشگاه فردوسی نیز به این دانشجویان اعلام کرده است: این دانشجویان باید برای ثبت نام به شهرستان شیروان که حدود 300 کیلومتر با مشهد فاصله دارد رفته و یا سراغ اولویت های بعدی انتخاب رشته بروند.