آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار ورزشی
۱۳

با برآورد سه میلیارد ریال هزینه ضریح حرم مطهر امام حسین(ع) تعویض می شود

ضریح قدیمی و 70 ساله حضرت سیدالشهدا(ع) از سوی مردم قم با حدود 3 میلیارد ریال هزینه تعویض می شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلی رضا تکیه ای» سخنگوی هیئت امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) گفت: با توجه به فضای حاکم بر عراق، بازسازی عتبات عالیات ضروری به نظر می رسد، لذا بعد از بررسی های گسترده اولین اولویت بازسازی، تعویض ضریح مطهر اباعبدالله الحسین(ع) در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای تصریح کرد: ضریح فعلی متعلق به 70 سال قبل است و براثر هجوم نیروهای بعثی و آسیب هایی که توسط اشغالگران به آن رسیده است وضعیت مناسبی ندارد، لذا حفظ قداست قلب تپنده شیعیان و شان اباعبدالله و جایگاه آن در تفکر آزادی خواهان جهان، اقتضا می کرد بهترین و زیباترین ضریح بر مرقد آن بزرگوار نصب شود.

وی در ادامه افزود: پس از یک سال تلاش هیئت امنای تعویض ضریح، سرانجام امام جمعه کربلا و تولیت حرم مطهر سیدالشهدا(ع) به قم آمد و به صورت کتبی، انجام این موهبت را به قم واگذار کرد و پس از بررسی های اولیه، هزینه آن با حداقل 10 کیلو طلا، سه تن نقره و دو تن چوب خالص بالغ بر سه میلیارد ریال تخمین زده شد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای یادآور شد: مطالعات اولیه در این خصوص انجام شده است و طرح و نقشه پیشنهادی با لحاظ استحکام و زیبایی لازم مشخص شده و طبق طرح ارائه شده، 18 ماه تا 2 سال طول خواهد کشید.

وی از استقبال گسترده علاقمندان و عشاق اباعبدالله علیه السلام، جهت مشارکت در این طرح خبر داد و افزود: علاقمندان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 14222 حساب جاری بانک ملی مرکزی قم، واریز کرده و با شماره نمابر 7715728-0251 تماس حاصل کنند.