آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار ورزشی
۱۳

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی به وزیر علوم: آقای وزیر، با اصلاح عملکردتان مانع افزایش نارضایتی ها از وزارت علوم شوید

بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینای همدان با انتشار نامه سرگشاده ای به وزیر علوم و اشاره به معضلات این دانشگاه و وعده های محقق نیافته وزیر در این خصوص، خواستار رسیدگی به مشکلات دانشجویان دانشگاه در آغاز سال تحصیلی جدید شده اند.

به گزارش خبرنگار کیهان در این نامه آمده: علیرغم وعده افزایش دویست و پنجاه درصدی بودجه صندوق رفاه طبق گفته مسئولان ذیربط وام های دانشجویی حداکثر بیست و پنج درصد افزایش می یابد.

بنا به اظهارات صریح رئیس دانشگاه، با فشار مسئولان مربوط در وزارتخانه سهمیه روزانه دانشگاه علاوه بر میزانی که متناسب با ظرفیت و امکانات دانشگاه اعلام شده بود، حدود 20 درصد دیگر هم افزایش داشته است.

و اما در راستای ایجاد فضای با نشاط دانشجویی، پس از جلسه پرسش و پاسخ شما در خرداد 85 در دانشگاه بوعلی که نماینده بسیج دانشجویی پاسخ سؤالاتی را از محضر شما جویا شدند فشارها، برخوردها و محدودیت ها شروع شد.

شخص شما در تماس با رئیس دانشگاه نام دانشجوی سؤال کننده را خواستار شدید و معاون دانشجویی شما مسئول پیگیری قضیه! شد. تماس شما با رئیس سازمان بسیج دانشجویی و اظهار گلایه و ناراحتی از جمله پیگیری های بعدی بود. بماند که چه فشارهایی از جوانب مختلف گریبانگیر اعضای این مجموعه شد.

این نامه می افزاید: آقای وزیر! کاش بودید و می دیدید که در اثر افزایش ظرفیت تحمیلی از جانب وزارتخانه شما چه بر سر دانشگاه بوعلی و دانشجویان آن آمده است، دانشجویان ورودی بدون داشتن خوابگاه بیش از 10 روز است که در دانشگاه سرگردان مانده اند، وعده های پی درپی مسئولان دانشگاه در تعویق شروع سال تحصیلی برای دانشجویان ورودی هم نتوانسته گرهی از مشکلات باز کند. سلف های دانشگاه باید چندین برابر ظرفیت خود را سرویس دهی کنند. آقای وزیر! هنوز پاسخ سؤال خود را که در جلسه خرداد 85 در زمینه معیار شما در انتخاب رؤسای دانشگاه ها مطرح شد از شما نگرفته ایم. نظرتان در مورد دخالت بعضی نمایندگان ذی نفوذ مجلس در انتصابات وزارتخانه متبوع شما چیست؟

در پایان این نامه آمده: آقای وزیر! عملکرد شما به حساب اصولگرایی گذاشته می شود پس در انجام وظیفه امر به معروف به شما جدا توصیه می کنیم که با اصلاح عملکرد خود ضمن حل مشکلات به وجود آمده مانع از افزایش نارضایتی ها از وزارت علوم شوید.