آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار ورزشی
۱۳

در آستانه شهادت حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع)، مراسم سنتی ومذهبی قالیشویان در مشهد اردهال برگزار شد

آیین سنتی، مذهبی قالیشویان با شرکت هزاران نفر از شیفتگان و عاشقان ولایت و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

در این مراسم که عده زیادی از روحانیون، مسئولین محلی ، هیئت های مذهبی و زائران آستان حضرت سلطانعلی از کاشان و دیگر نقاط کشور حضور داشتند، امام جمعه موقت کاشان حضور مومنین را در ماه مبارک رمضان در این مراسم نشانه شور و شوق مردم به ولایت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس میرحبیبی ضمن تاکید بر حفظ، ماندگاری وبرپایی این گونه مراسم به برخی اقدامات انجام شده در جهت گسترش آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) اشاره کرد و از مردم درخواست کرد برای پیشرفت و توسعه آن همکاری کنند.

وی مهمترین هدف برپایی آیین مذهبی قالیشویان را دفاع از دین، اجرای عدالت وتحقق شعار امر به معروف ونهی از منکر ذکر کرد.

در این مراسم محمود رضوان نژاد،معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان، اظهار داشت: حرکت و قیام فرزند امام محمد باقر(ع) ادامه دهنده و استمرار عاشورای حسینی در این منطقه بوده است. در مراسم امسال بعد ازانجام برنامه نقارخانه و مدیحه سرایی، عزاداران منطقه فین در حالی که چوبهای خود را بدست گرفته بودند، قالی متبرک را به نشانه جنازه آن حضرت از مردم خاوه تحویل گرفتند و سر و سینه زنان آن را در کنار جوی شاهزاده حسین(ع) برده و بعد از شستشو و طی کردن مسیر بازگشت آن را دوباره تحویل مردم خاوه در آستان آن حضرت دادند.

امسال به لحاظ تقارن این روز با ماه مبارک رمضان و روزه بودن مردم، آیین قالیشویان زودتر از ساعت معمول برگزار شد.