آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار خارجی
۱۶

تشکیل کمیته پیگیری رسوایی سناتور جمهوریخواه در کنگره آمریکا

کمیته اخلاقی کنگره آمریکا تحقیقات در رابطه با رسوایی اخلاقی سناتور جمهوریخواه را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس فراکسیون جمهوریخواهان درکنگره در کنفرانسی خبری با ابراز پوزش ازکوتاهی خود در رابطه با این پرونده اعلام کرد تحقیقات کامل دراین مورد انجام خواهد شد چرا که والدین نوجوانانی که در کنگره کارآموزی کرده و می کنند کاملا حق دارند بدانند چه اتفاقاتی افتاده است.

درحالی که جمهوریخواهان آمریکا به شدت در تلاشند تا کنترل کنگره را در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر در دست بگیرند سوال های بسیاری درگوشه و کنار محافل سیاسی واشنگتن مطرح است از جمله اینکه چرا حزب جمهوری خواه ضمن آگاهی از رسوایی اخلاقی «مارک فولی» زودتر اقدام نکرد؟

محافل سیاسی معتقدند اقدام کمیته اخلاقی مبنی بر انجام تحقیقات درواقع فرافکنی کنگره برای سرپوش گذاشتن برکوتاهی ها دراین زمینه است.

«دنیس هاسترت» در این کنفرانس خبری تصریح کرد: کلام آخر آنکه ما مسئولیت این رسوایی را برعهده گرفته ایم. هر فردی که به خاطر عملکرد نادرستش در برابر ارتباط نادرست گناهکار شناخته شود باید فورا استعفا دهد یا اخراج و از حق رای محروم شود. کلیه کسانی که از تبادل پیام های اینترنتی رذیلانه اطلاع داشته اند باید فورا به مجلس نمایندگان رجوع کرده تا سایر دستیاران نوآموز کنگره از خطرهای احتمالی محافظت شوند.