آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار خارجی
۱۶

هراس رژیم صهیونیستی از تشکیل ارتش حماس در نوار غزه

مسئولان سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی اعتراف کردند ارتش پرقدرت حماس در نوار غزه در حال شکل گیری است و دیگر ارتش اسرائیل توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، روزنامه « یدیعوت آحارونوت» چاپ فلسطین اشغالی، نوشت: مسئولان سازمان اطلاعات دولت اسرائیل نسبت به توسعه توان نیروهای حماس ابراز نگرانی می کنند. به نوشته این روزنامه، حماس قدرت نظامی مسلح و آموزش دیده ای را در نوار غزه تشکیل داده و تا به حال تعداد اعضای آن به 7500 تن رسیده است. به اعتقاد منابع اطلاعاتی اسرائیل، ارتش این رژیم دیگر قادر نخواهد بود به مقابله با نیروهای جنبش حماس بپردازد. یدیعوت آحارونوت افزود: ارتش حماس از یگان های تخصصی متعددی در بخش موشک های کوتاه برد، دور برد، ضدتانک، و واحدهای کماندو و غیره تشکیل شده است.

تجمع بزرگ طرفداران حماس

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت، عصر دیروز طرفداران جنبش حماس تجمع بزرگی را با حضور «اسماعیل هنیه» و دیگر رهبران حماس در شهر غزه برگزار کردند. مردم فلسطین که از ساعت ها قبل برای شرکت در این تجمع در محل برگزاری آن حضور یافته بودند، با در دست داشتن پرچم های سبز رنگ حماس و سر دادن شعارهایی، حمایت خود را از دولت حماس و اسماعیل هنیه، اعلام کردند. هنیه نیز در این تجمع که برای حمایت از کابینه حماس برگزار شده بود سخنرانی کرد.