آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
اخبار خارجی
۱۶

در آستانه انتخابات کنگره تظاهرات ضد بوش 120 شهر آمریکا را فرا گرفت

هزاران تن از مردم آمریکا در اعتراض به سیاست های «جرج بوش» رئیس جمهور آمریکا به ویژه در عراق، در 120 شهر تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، تظاهرکنندگان که در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک تجمع کرده بودند پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «بوش را بیرون کنید»، «جنگ را پایان دهید» و «دست از 11 سپتامبر بردارید».تظاهرکنندگان خواهان بازگرداندن سربازان آمریکایی به کشورشان شدند. گروهی موسوم به «جهان نمی تواند منتظر باشد» این تظاهرات را سازماندهی کرده بودند.

شبکه تلویزیونی الجزیره با پخش گزارشی در مورد این تظاهرات اعلام کرد: تظاهرات نیویورک همزمان در 119 شهر دیگر آمریکا از جمله شیکاگو، سان فرانسیسکو، اورلاندو، دالاس و اوکلاهما برگزار شد.

همچنین لازم به ذکر است تظاهرکنندگان خاطرنشان می کردند که برخلاف میل مردم آمریکا، بوش سعی در جنگ طلبی وسرایت جنگ و تروریسم به سراسر دنیا را دارد.مردم شهر پورتلند آمریکا نیز در حالی که فریاد می زدند: «بوش نباید بیشتر از این بماند و باید هر چه سریع تر برود» به سمت خیابان های مرکزی راهپیمایی کرده و به اجتماع هزاران نفری این شهر پیوستند.در دیگر شهرهای آمریکا نیز تظاهرات گسترده در جریان بود و تظاهرکنندگان اعلام می کردند که بوش برخلاف تبلیغاتی که انجام داده مروج دموکراسی و آزادی نیست بلکه به جای آن تروریسم، خشونت و جنگ طلبی را گسترش داده و در جهان چهره منفوری از آمریکا ساخته است.

عده دیگری از تظاهرکنندگان نیز شعار می دادند که «مردم آمریکا بیدار شوید و بوی فاشیسم را از دولت بوش استشمام کنید.»برخی دیگر از راهپیمایان با یادآوری هفتم نوامبر تاریخ انتخابات پارلمانی در آمریکا خاطرنشان می کردند که ما تا هشتم نوامبر هم نمی توانیم صبر کنیم و باید هر چه سریع تر بوش کنار برود.«بوش، توسعه طلبی و جنگ طلبی برای تو افتخار به بار نمی آورد.» نیز از دیگر شعارهای تظاهرکنندگان بود.