آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
شهرستان ها
۱۱

استاندار خوزستان: سرعت اجرای پروژه های عمرانی استان را افزایش دهید

استاندار خوزستان از کندی سرعت اجرای پروژه های عمرانی استان با توجه به سرعت مورد انتظار ابراز نارضایتی کرد.

«امیر حیات مقدم» که در آیین تودیع و معارفه معاون عمرانی استانداری خوزستان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: پروژه های عمرانی استان باید روز شمار معکوس داشته باشند تا مشخص شود در چه بازه زمانی کار به اتمام رسیده و بازدهی کار به چه صورت بوده است و مسئولین خود را با مدت زمان اجرای پروژه هماهنگ کرده و این روز شمار در منظر دید مردم قرار گیرد تا اگر طرحی در تاریخ مقرر به اتمام نرسید مسئولین از طرف مردم مورد سوال و بازخواست قرار گیرند.

استاندار خوزستان از به تعویق افتادن جذب اعتبارات استان از پایان شهریور ماه به پایان آبان ماه ابراز نارضایتی کرده و سرعت دهی در جذب اعتبارات و بالا بردن کیفیت اجرای پروژه های عمرانی خوزستان را دو انتظار خود از مدیران بخش عمران استان عنوان کرد و افزود: در برخی مناطق طبق گزارش کمیته های کارشناسی کیفیت اجرای پروژه ها ضعیف ارزیابی شده که این کاستی به دستگاه های اجرایی و نظارتی مرتبط است که باید با استفاده از بهترین مهندسین و نظارت قوی سطح کیفیت پروژه ها را ارتقا دهند.

حیات مقدم با اشاره به اینکه استان خوزستان دارنده پنجمین رتبه از لحاظ میزان تخصیص اعتبار عمرانی در کشور است گفت: البته این میزان اعتبار برای تحول استان کافی نیست زیرا علیرغم وضعیت مطلوب تر اعتباری نسبت به سایر استان ها، جمعیت زیاد، گستردگی استان، تخریب زیرساخت های استان در دوران 8 سال جنگ تحمیلی همه و همه بر مشکلات ما در تحول چهره استان افزوده است.

وی تاکید کرد: مجلس باید تخصیص 2 درصد درآمد نفت به استان راتصویب کند و انتظار ما از نمایندگان مجلس نیز تلاش دو چندان در راستای تصویب این لایحه است.

گفتنی است: در پایان این نشست از زحمات مهندس «فرامند هاشمی زاده» تقدیر و «علی مقدس حسین زاده» به عنوان معاون جدید عمرانی استانداری خوزستان معرفی گردید.