آرشیو شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۳۵
حوادث
۱۵

احمدی مقدم خبر داد: کاهش جدی آمار جرایم

فرمانده نیروی انتظامی گفت:آمار جرایم و تخلفات در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی مقدم» با بیان اینکه مجموع تعداد سرقتها به طور متوسط نشان دهنده کاهش 10 درصدی این جرم در مقایسه با سال گذشته است افزود: در شش ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته سرقت از منازل 44 درصد، از اماکن تجاری 22 درصد، از اماکن خصوصی 23 درصد و ازبانکها 55 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه جرایم مربوط به عنف وامنیت نیز در مقایسه با سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است،اضافه کرد: جرایمی همچون زورگیری، آدم ربایی و شرارت به ترتیب با کاهش 5 درصدی، 20 درصدی و 30 درصدی روبرو شده است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از کاهش 2 درصدی آمار قتل در سراسر کشور خبر داد. احمدی مقدم با اشاره به اینکه جرایمی همچون جیب بری و کیف قاپی نیز در مقایسه با سال گذشته کاهشی به ترتیب 11 و7 درصدی را نشان می دهد گفت: با این حال سرقت موتورسیکلت و لوازم خودرو به ترتیب 10و 7 درصد رشد داشته است.

احمدی مقدم همچنین ازافزایش 17 درصدی کشف جرایم به دست نیروی انتظامی در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور همچنین از عملیات انسداد مرزهای شرقی کشور تا آخر پاییز امسال خبر داد و افزود: عملیات اجرایی کانال، خاکریز، استفاده از دوربین رادار وکنترل الکتریکی، تقویت برجک های مرزی و یگانهای ضربت در مناطق مرزی در جریان است.

وی افزود: بیش از95 درصد جلوی ترددهای غیرمجاز گرفته شده که این امر اثر مثبت داشته و احساس امنیت در مناطق شرق کشور را بالا برده است.