آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۷۹
بورس - آمار روزانه
۱۹

افت شاخص ادامه یافت

بیتا احمدی

روز گذشته شاخص کل با افت 14 واحدی به رقم 9هزار و 629 واحد رسید.

کل سهام معامله شده بیش از 54495میلیون سهم به ارزش بیش از 362میلیارد ریال بود. در معاملات دیروز 3هزار و 721 نفر در 11هزار و 3 نوبت به دادوستد سهام شرکت ها پرداختند.

شاخص گروه استخراج سایر معادن با رشد 22 واحدی در رقم یک هزار و 642 واحد ایستاد. این افزایش به سبب رشد قیمت سهام شرکت تامین ماسه روی داد. شاخص گروه دستگاه های برقی 9 واحد افت را تجربه کرد. این کاهش بیشتر به سبب کاهش قیمت شرکت های موتوژن و جوشکاب یزد رخ داد.

شاخص گروه وسائل نقلیه نیز در این روز با افت 5 واحدی رقم 4هزار و 83 واحد را تجربه کرد. این افت تحت تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت های ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، آهنگری تراکتورسازی، سایپا آذین و زامیاد رخ داد. شرکت ایران خودرو با افت 6/13 واحدی بیشترین تاثیر را بر شاخص این گروه بر جا گذاشت.

شاخص گروه تصفیه نفت و سوخت هسته ای در این روز شاهد افت 12 واحدی بود. شرکت نفت بهران با نوسان 2/8 واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. شاخص گروه فلزات اساسی نیز در این روز با کاهش 6 واحدی رقم 3هزار و 238 واحد را تجربه کرد. این افت تحت تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت های مس شهید باهنر، فرآوری مواد معدنی، فولاد کاویان، گروه صنعتی سدید، فرومولیبدن کرمان و ملی سرب و روی ایران بود.