آرشیو یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵، شماره ۳۵۰۱
صفحه آخر
۲۴

مرزبان و نمایش ایرانی دیگر

نمایش «پایین گذر سقاخانه» از امشب در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. هادی مرزبان، کارگردان این نمایش است.

مرزبان پس از سال ها تمرین با گروهش نخستین اجرا را امشب با دکور ثابت در صحنه تالار وحدت آغاز خواهد کرد. داستان «پایین گذر سقاخانه» در زیرگذری در جنوب شهر تهران و در ماه محرم اتفاق می افتد.دو پهلوان کشتی که به نوعی رقیب یکدیگر هستند داستان این نمایش را روایت می کنند.

مجید میرفخرایی طراح دکور و لباس این نمایش خواهد بود و جهانسوز فولادی موسیقی «پایین گذر سقاخانه» را اجرا کرده است. امید زندگانی و شهرام عبدلی بازیگران اصلی این نمایش خواهند بود. مرزبان 63 ساله تاکنون در عرصه تئاتر نمایش هایی را همچون پلکان، هاملت با سالاد فصل، آمیز قلمدون، شب روی سنگفرش خیس خیابان، باغ شب نمای ما و... روی صحنه برده است.

مرزبان ماه گذشته به دعوت پوران درخشنده کارگردان سینما برای بازی در فیلم «متولد ماه عقرب» جلوی دوربین این کارگردان رفت. این کارگردان تئاتر که گهگاهی به سراغ بازی در سینما می رود در سال 1366 نخستین حضور سینمایی اش را جلوی دوربین منوچهر خانی پرست در فیلم جنگلبان تجربه کرد. مرزبان که فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنرهای دراماتیک و طراحی صحنه از انگلیس است بار دیگر قصه ای ایرانی را برای علاقه مندان به نمایش ایرانی روی صحنه می برد. او آخرین بار در سالن اصلی تئاتر شهر نمایش «ملودی شهر بارانی» را اجرا کرد.