آرشیو دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۷۵
حوادث
۱۵

با تلاش مسئولان انجام شد آزادی یکی از کسبه خاش از بند اسارت اشرار

یکی از کسبه شهرستان خاش پس از 5 ماه اسارت، از بند اشرار آزاد شد.

شکرالله رحمانی ساعت 7 بعدازظهر 30 خردادماه سال جاری هنگامی که قصد داشت به منزلش برود توسط 6 مرد ناشناس مورد حمله قرار گرفت و ربوده شد.

وی که با خبرنگار اعزامی کیهان گفت وگو می کرد در تشریح نحوه گروگان رفتن خود گفت: آدم ربایان مرا با تزریق آمپول بیهوشی به محلی ناشناس انتقال و 5 ماه در آن محل در شرایط بسیار سخت و ناگوار نگهداری کردند.

رحمانی افزود: در آن محل 6 نفر مزدور پاکستانی نگهبان من بودند و آدم ربایان ابتدا شرایط آزادی مرا پرداخت 2میلیارد تومان توسط خانواده ام و چون این خواسته آنان عملی نشد، در مرحله بعدی 1میلیارد تومان و نهایتا مبلغ درخواستی را 500 میلیون تومان اعلام کردند اما وقتی هیچ کدام از تقاضاهای آنها عملی نشد مجبور به آزادی من شدند.

رحمانی گفت: آنان در آخرین مرحله به من گفتند: خود را برای مردن آماده کن و اشهد خود را بخوان اما ناباورانه خود را در خاک ایران یافتم و تازه فهمیدم مسئولان اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و فرمانداری چه زحماتی را برای آزادی ام کشیده اند.

وی درحالی که می گریست از تلاش های مسئولان نظام تشکر و قدردانی کرد و افزود: هرچند در مدت اسارت 5 ماهه رنج ها و سختی های بسیاری را متحمل شدم و 30کیلو وزن کم کردم اما خودم بسیار راضی ام چرا که در مدتی که در گروگان بودم فرصتی دست داد تا خدای خود را بهتر بشناسم و آنقدر به او نزدیک شوم که حالا احساس می کنم فاصله بین من و خدایم کمتر از یک وجب است و آزادی خود را فقط در این نزدیکی و لطف خدای سبحان می دانم.

گفتنی است شکرالله رحمانی از یزدی های مقیم خاش است و پیش از اسارت از فرقه ضاله و پوشالی بهائیت به نور اسلام گرویده بود.