آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵، شماره ۳۴۹
صفحه آخر
۲۰

هیات وزیران تصویب کرد: تخصیص نیم درصد اعتبار دستگاه هابه امور فرهنگی و هنری

ایسنا - هیات وزیران به دستگاه های اجرایی کشور اجازه داد به منظور ترویج فضایل اخلاقی ومعارف اسلامی کارکنان تا نیم درصد از اعتبار هزینه ای، درآمدهای اختصاصی و تملک دارایی های سرمایه ای خود را به انجام فعالیت های فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی اختصاص دهند.

طبق اعلام، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، آیین نامه اجرایی بند «ی» ماده 1044) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تصویب کرد.

به موجب این آیین نامه، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی موظف شده است، عناوین فعالیت های فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی را به ترتیب اولویت و ظرف حداکثر مدت یک ماه مشخص و به دستگاه ها اعلام کند. بالاترین مقام دستگاه اجرایی هم باید به منظور تحقق اهداف ماده 1044) قانون برنامه چهارم توسعه نسبت به تشکیل کار گروهی به ریاست یکی از معاونان و عضویت مدیر کل روابط عمومی (یا عناوین مشابه) دستگاه اقدام کند.

بر اساس این گزارش، دستگاه های اجرایی مجاز خواهند بود برای استفاده از خدمات یا خرید محصولات از موسسه های فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی ناشران و سایر صنف های فرهنگی - هنری، قرارداد منعقد کنند.همچنین موسسه ها و شرکت های دارای مجمع عمومی هم مکلف شده اند، اعتبار موضوع این آیین نامه را در موافقت نامه هایی که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا استان مبادله خواهند کرد، مشخص کنند.این گزارش حاکی است، دستگاه های اجرایی موظفند اطلاعات مربوط به عملکرد دستگاه درخصوص اجرای این آیین نامه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید، عملکرد سالانه دستگاه های یاد شده را، به هیات وزیران گزارش کند.