آرشیو پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۲
دنیا
۶

اعتصاب لبنان متوقف شد

خبرگزاری فارس- اعتصاب سراسری لبنان با هدف ایجاد فرصت برای یافتن راه حل جدید به طور موقت متوقف شد و رهبران مخالفان اعلام کردند در آینده گام های بلندتری برخواهند داشت.

به گزارش الجزیره، رهبران مخالفان دولت لبنان در پایان نشست خود اعلام کردند در ادامه حرکتشان در آینده به شیوه های دیگری از اعتراضات پرتاثیرتر دست خواهند زد تا به خواسته های خود در تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام دست یابند. رهبر مخالفان در بیانیه ای از گروه طرفدار دولت به «گروه مسلط» یاد کرد و آن را مسوول خارج کردن لبنان از تنگنای بزرگ این کشور دانست و از این گروه خواست از حوادث جاری درس عبرت بگیرد. سلیمان فرنجیه، رییس جریان «المرده» در کنفرانسی مطبوعاتی گفت در صورت خودداری دولت از تن دادن به خواسته های گروه های مخالف، این گروه ها برای برداشتن گام های بلندتر و سرنوشت ساز، طی دو روز آینده نشست خواهند داشت.

همچنین حسین حاج الحسن از نمایندگان فراکسیون حزب ا... در پارلمان لبنان گفت مخالفان با پایان دادن به اعتصابات می خواهند فرصتی را برای حل و فصل بحران جاری ایجاد کنند و در صورت ادامه این روند در آینده حرکت خود را شدیدتر می کنند.