آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۶
بورس - شرکت ها
۱۱

رونق بازار مسکن بر پیش بینی سود هر سهم «ثاخت» افزود

بهبود شرایط واگذاری و رونق بازار مسکن در 5 ماه ابتدای سال مالی منتهی به پایان نیمه اول سال 86 پیش بینی سود هر سهم «ثاخت» را اضافه کرد.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران شرکت بین المللی توسعه ساختمان سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه سال 86 را با سرمایه یک هزار میلیارد ریال مبلغ 601ریال پیش بینی کرد.

این پیش بینی در تاریخ های 20 آذرماه و 15 بهمن ماه 85 مبلغ 403ریال اعلام شده بود.

شرکت در 5ماه منتهی به پایان بهمن ماه امسال با تحقق 449ریال سود به ازای هر سهم توانست 75درصد پیش بینی سود خود را پوشش دهد. بنابراین گزارش، هیات مدیره شرکت در نظر دارد تقسیم 500ریال به ازای هر سهم را برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 86 به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. همچنین در خصوص روش شناسایی درآمد، شرکت پس از پیش فروش واحدهای در حال ساخت، با توجه به درصد تکمیل و پیشرفت فیزیکی هر پروژه، نسبت به شناسایی فروش و همچنین قیمت تمام شده آنها اقدام می کند.

پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به نیمه اول 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از 186درصد افزایش فروش، 142درصد بهای تمام شده واحدهای فروش رفته، 283درصد سود عملیاتی و 214درصد سود پس از کسر مالیات برخوردار است. بنابر اعلام شرکت عمده واحدهای واگذار شده با متراژ پایین و در طبقات پایین برج بوده است و پیش بینی می شود فروش واحدهای باقی مانده با متراژ بالا و در طبقات فوقانی برج با توجه به رکود نسبی و بهای آنها با کندی صورت گیرد.