آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۴۳
ایران
۲

خبرهای کوتاه

سخنگوی دولت: به ادبیات احمدی نژاد غبطه می خورم

سخنگوی دولت درباره سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه «ایران ترمز و دنده عقب قطار هسته یی خود را دور انداخته است»، اظهار داشت: برای غربی ها این مساله اهمیت دارد که پیشرفت هسته یی ایران را متوقف کنند و این نقطه حساسی است. الهام با اشاره به ادبیات رئیس جمهور ادامه داد: احمدی نژاد ادبیاتی ویژه دارد که برای مردم قابل درک و دوست داشتنی است که من هم به این زبان ساده و رسای رئیس جمهور غبطه می خورم. وی تصریح کرد: ملت ایران برای ادامه راه هسته یی به صحنه آمده و با شتاب در حال حرکت است که اگر ایست داده شود، اعتماد ملت به دولت از دست می رود و سرمایه ملی آسیب می بیند که بازسازی وحدت دولت و ملت هزینه یی سنگین را تحمیل خواهد کرد.

آزادی دو نفر از سه نفر

سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی از آزادی دو عضو شاخه گیلان این سازمان خبر داد. عبدالله مومنی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: بابک مهدی زاده با قرار وثیقه و سیدکهزاد اسماعیلی با قرار کفالت آزاد شدند، اما آرش بهمنی عضو دیگر شاخه گیلان ادوار تحکیم وحدت همچنان در بازداشت به سر می برد. وی افزود: ادوار تحکیم وحدت همچنان پیگیر آزادی آرش بهمنی است چراکه فعالیت سیاسی او در چارچوب و مجموعه یی صورت گرفته که مجوز رسمی از وزارت کشور دارد و البته اتهامی نیز برای وی اعلام نشده است.

اصل را مشروع بودن ثروت بدانیم

رئیس قوه قضائیه از وزارت اطلاعات خواست عوامل مخل در امنیت سرمایه گذاری را شناسایی کند. هاشمی شاهرودی در دیداربا وزیر اطلاعات و کارکنان معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات بر همدلی و همکاری همه نهادهای قضایی و امنیتی در شرایط فعلی و ایجاد تحولات مناسب در وزارت اطلاعات در دور جدید تاکید کرد.