آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۴۳
ورزش
۱۶

اصلاحات آلمانی در نیجریه

برتی فوگتس، سرمربی تازه تیم ملی نیجریه برنامه های بزرگی در سر دارد.

این سرمربی آلمانی می خواهد کارها و برنامه ها روی جوانان این کشور را اصلاح کند: او با این حال قصد ندارد برای این کار راهی آفریقا و نیجریه شود.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آلمان در این باره به پایگاه اینترنتی فدراسیون فوتبال آلمان گفت: «می خواهم در نیجریه تیمی برای آینده بسازم که بازیکنانش در لیگ نیجریه بازی می کنند. می خواهم یک بار در ماه این بازیکنان جوان را گرد هم بیاورم و بکوشم که آنها را با شیوه های نوین تمرین به فوتبال روز دنیا برسانم.»

او گفت که برای این منظور قصد سفر مرتب به آفریقا را نخواهد داشت. این مربی شصت ساله که در گفت وگویی با dfb.de شرکت کرده بود، ادامه داد: «همه بازیکنان مهم ما در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند. می خواهم با این بازیکنان و با باشگاه هایشان ارتباط تنگاتنگی داشته باشم.»

نخستین آزمایش جدی برای فوگتس و دستیارانش، توماس هسلر و اولی اشتاین روز بیست وچهارم مارس برابر اوگاندا خواهد بود. فوگتس در این باره افزود: «اهداف و بازی های بعدی ما رقابت های مقدماتی جام ملت های آفریقا و جام جهانی 2010 هستند. این بازی ها به اندازه کافی دشوار هستند، چرا که فوتبال در آفریقا پیشرفت های باور نکردنی داشته است و کشورهای با سابقه با تازه واردهایی چون توگو، آنگولا یا مالی رقابت بسیار شدیدی داشته اند.