آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۸۴
اجتماعی
۶

عضویت ایرنا در کمیته پیگیری مصوبات اجلاس خبرگزاری بین المللی اسلامی

گروه اجتماعی - به پیشنهاد اعضای هیات مدیره سازمان خبرگزاری بین المللی اسلامی «ایینا» خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه خبرگزاریهای دو کشور مصر و نیجریه به عنوان اعضای اصلی کمیته پیگیری مصوبات اجلاس این خبرگزاری تعیین شدند.

سید جلال فیاضی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه گفت: خبرگزاری های رسمی ایران، مصر و نیجریه موظفند در مدت 6ماه نتایج بررسی های خود را به رئیس هیات مدیره ایینا ارائه دهند.

فیاضی احیا و اصلاح ساختار خبرگزاری ایینا، تامین نیروی انسانی، آموزش، تسهیل در تبادل خبرنگاران به کشورهای عضو و نیز بهره گیری از امکانات و تجهیزات فنی درامر اطلاع رسانی را از جمله بخشی از پیشنهادهای ارائه شده به این اجلاس عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری دولتی عربستان (واس) تنها خبرگزاری هایی بودند که در این اجلاس در قالب پیش نویس پیشنهادهای خوبی ارائه دادند.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به اهمیت این اجلاس گفت: تمامی اعضای شرکت کننده در این اجلاس بر تقویت، نشاط و احیای این خبرگزاری تاکید داشتند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از30سال گذشته تاکنون این خبرگزاری تضعیف شده و نتوانسته جایگاه خود را در صحنه اطلاع رسانی تثبیت نماید.

شهریور ماه امسال اعضای سازمان خبرگزاری بین المللی اسلامی(ایینا) برای اصلاح ساختار و ارتقای سطح کیفی این خبرگزاری تصمیم به تشکیل هیات مدیره ای متشکل از15کشور گرفتند که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از اعضای اصلی این هیات بود.