آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۲۳۸۸۸
اخبار داخلی
۲

مجلس به بررسی غیرعلنی لایحه امور گمرکی رای نداد

سرویس پارلمانی: درخواست گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر بررسی غیرعلنی لایحه امور گمرکی، در کمیسیون اقتصادی، دیروز در دستور کار جلسه علنی قرار گرفت و پس از مباحثات مخالفان و موافقان، این تقاضا به تصویب نرسید. درخواست کنندگان، معتقدند که این لایحه بیش از 350 ماده دارد و بررسی علنی آن وقت گیر است. مخالفان، این شیوه بررسی را در شان قوه قانون گذاری نمی دانند و خواستار آن اند که ضمن رسیدگی به این طرح ها و لوایح در جلسه علنی، مردم، ارتباط بیشتری با محتوای این مصوبات برقرار کنند. به گزارش خبرنگار پارلمانی اطلاعات: لایحه پروتکل اصلاحات و تغییرات در موافقت نامه همکاری های اقتصادی و بازرگانی بلندمدت مورخ 14 مهرماه 1378 برابر با 6 اکتبر 1999 بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان و لایحه موافقت نامه حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا و مسافر بین دولت ایران و دولت جمهوری لیتوانی در ادامه این جلسه به تصویب رسید. همچنین لایحه موافقت نامه همکاری های فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دموکراتیک مردمی الجزایر از تصویب نمایندگان گذشت.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش در ماه آینده

بر پایه این گزارش، در پایان این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رئیس مجلس، اعلام کرد: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیات رئیسه داده شده است، اما به دلیل آن که در آستانه تعطیلات ماهانه مجلس هستیم، قرار شد به گونه ای اعلام وصول شود که با این تعطیلات تعارض نداشته باشد.

گزارش تفریغ بودجه 83

بخش پایانی گزارش تفریغ بودجه، به عملکرد بودجه شرکتهای دولتی، تامین اجتماعی و تخصیص یارانه ها و نیز بیمه مکمل و همچنین هنر، فرهنگ، امور جوانان، مرمت آثار تاریخی، توسعه ایران گردی و جهان گردی اختصاص داشت که در این جلسه مطرح شد. جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی ساعت 12 پایان یافت و تشکیل جلسه علنی آینده به ساعت 8 بامداد یکشنبه دوم اردیبهشت موکول شد.