آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶، شماره ۲۳۸۸۸
اخبار داخلی
۳

صفارهرندی: هنرمندان موسیقی نباید از کاروان پیشرفت عقب بمانند

سرویس فرهنگی - هنری: صرف نظر از نوع موسیقی نظیر سنتی، کلاسیک، پاپ و یا نواحی، محتوا و اثری که یک موسیقی سبب سرزندگی و نشاط جامعه را فراهم می کند، اهمیت دارد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اعضای هیات مدیره خانه موسیقی با بیان مطلب بالا گفت: نشاط جامعه از طریق موسیقی نباید با موسیقی های غیر متعارفی که تاثیر تخریبی دارند، اشتباه شود.وی، حمایت از هنر و هنرمندان موسیقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با کمک اهالی موسیقی شرایطی فراهم شود تا هنرمندان این عرصه بتوانند در مسیری روشن به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف علمی و فناوری، اظهار داشت: در حالی که کشور راه رشد و تعالی خود را می پیماید، اصحاب فرهنگ و هنر از جمله هنرمندان موسیقی نباید از این کاروان پیشرفت عقب بمانند.

اهدا لوح ویژه فرهنگستان هنر به خانواده شهید آوینی

همچنین نخستین لوح قدردانی فرهنگستان هنر به خانواده شهید سیدمرتضی آوینی اهدا می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی - هنری آسمان، نخستین لوح قدردانی فرهنگستان هنر به مستندسازان صاحب سبک به شهید سیدمرتضی آوینی تعلق گرفت.

این لوح همزمان با برگزاری آیین اعطای جایزه بزرگ شهید آوینی (ویژه برترین های سال) به خانواده ایشان اهداء می شود. این آیین روز شنبه اول اردیبهشت ماه ساعت 19/15 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

هر ساله فرهنگستان هنر همزمان با برگزاری جایزه بزرگ شهید آوینی، مستندسازان صاحب سبک و همچنین برترین تحقیق برای مستندسازی را مورد قدردانی قرار خواهد داد.