آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۶
اخبار اقتصادی
۴

احداث پیشرفته ترین کارخانه آرد کشور منتظر تصمیم دستگاه های دولتی

مجری پروژه احداث پیشرفته ترین کارخانه آرد غرب کشور گفت: در صورت همکاری دستگاه های دولتی، احداث این کارخانه با سرمایه گذاری 70میلیارد ریالی و با اشتغالزایی بیش از 50 نفر در استان لرستان اجرایی خواهد شد.

خانم سکینه لک در یک نشست خبری افزود: مقدمات احداث این کارخانه که در نورآباد لرستان قرار دارد، از سال 84 در حال پیگیری است.

وی ظرفیت این کارخانه تولید آرد را 150هزار تن بیان کرد و گفت: ظرفیت سیلوی مورد نیاز این کارخانه 45هزار تن است.

وی افزود: متاسفانه با وجود پیگیری های مستمر و طولانی و اخذ موافقت های استانی، احداث این کارخانه و سیلو به دلیل برخی موانع با وجود سودآور بودن هنوز منتظر موافقت دستگاههای دولتی است.لک تاکید کرد: متاسفانه این طرح با ذکر دلایلی چون عدم وجود ظرفیت مناسب برای احداث کارخانه آرد در شهرستان نورآباد، مصوبه 3 وزیر بازرگانی، صنایع و جهاد مبنی بر عدم ارائه مجوز احداث کارخانه آرد و عدم ارائه سهمیه گندم این طرح بزرگ و ملی را بلاتکلیف گذاشته اند.

مجری پروژه احداث مدرن ترین کارخانه آرد استان لرستان تصریح کرد: این درحالی است که مصوبه مذکور مربوط به تاریخ 12 اردیبهشت ماه سال گذشته است و نامه درخواست احداث کارخانه توسط ما مربوط به 28 فروردین ماه سال 85 است. بنابراین نباید این موضوع عطف به ماسبق شود.