آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۶
اخبار ورزشی
۱۳

در مسابقات وزنه برداری آسیا نمایندگان ایران نایب قهرمان شدند

در سی وهشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در شهر «تای آن» چین، تیم وزنه برداری ایران با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان داد.

در آخرین رقابت مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در دسته فوق سنگین، وحید ربیعی و محمد صالحی از ایران به مصاف حریفان آسیایی خود رفتند که در پایان وحید ربیعی با بالای سر بردن وزنه های 188و 220 کیلوگرم در حرکات یک ضرب و دوضرب، در مجموع با رکورد 408کیلوگرم، مدال برنز مسابقات را به خود اختصاص داد. این در حالی است که محمد صالحی، دیگر وزنه بردار ایران که با آسیب دیدگی مواجه بود با بالای سربردن وزنه های 175و 213کیلوگرم چهارم شد.

اما در این رقابت «های بوسون» از چین، با مهار وزنه های 201و 230 کیلوگرم در مکان نخست ایستاد. جابر سالم از قطر با رکورد 192کیلوگرم در حرکت یک ضرب و 235کیلوگرم در حرکت دوضرب در مکان دوم ایستاد.

در پایان این دوره از مسابقات در مجموع تیمی، تیم ایران پس از تیم چین در مکان دوم قرار گرفت. این در حالی است که تیم ایران با یک تیم کامل و هشت وزنه بردار در مسابقات حاضر شده بود، به طور کلی به چهار مدال برنز در تک حرکات وزن های 85، 94و 105 و در دسته فوق سنگین دست یافت.