آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۶
حوادث
۱۵

دادستان کل کشور: دستگاه قضایی اجازه جولان گری به اخلالگران امنیت عمومی را نمی دهد

دستگاه قضایی با شناسایی مناطق آلوده در کشور اجازه جولان گری به اخلالگران امنیت عمومی را نخواهد داد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی دادستان کل کشور با اظهار این مطلب در جمع قضات و کارکنان دادگستری- مازندران در ساری افزود: دادستان ها، در سراسر کشور موظف شدند با شناسایی مناطق آسیب پذیر و آلوده قاطعانه با متجاوزان به حریم مردم و امنیت کشور برخورد کنند.

وی با تاکید بر توانمندی دستگاه قضایی در مقابله با اخلالگران و ناامن کنندگان جامعه گفت: دستگاه قضایی بازوی توانمند، نظام و ولایت فقیه است و حفظ حرمت مردم، از اصولی ترین ماموریت های آن محسوب می شود.

وی دستگاه قضایی را مظهر حاکمیت نظام خواند و افزود: نیروهای انتظامی در اجرای ماموریت تحقق انضباط اجتماعی تحت نظر قوه قضائیه عمل می کنند. دادستان کل کشور با دعوت از محققان و اندیشمندان متعهد برای همکاری با دستگاه قضایی در تعیین مبانی و مقررات، خواستار همپایی تمامی بخش ها در هماهنگ سازی رفتارهای مدیریتی برای پیشبرد اهداف حاکمیتی شد.

دری نجف آبادی از عزم دستگاه قضایی برای راه اندازی شعب ویژه اجرای اصل44 قانون اساسی خبرداد و افزود: بااجرای این طرح برنامه های دولت برای عملیاتی شدن اصل44 قانون اساسی سریعتر به اجرا درخواهد آمد.

وی آزادسازی و خصوصی سازی را دو مقوله جدی در اجرای برنامه های اقتصادی کشور ذکر کرد و افزود: دولت باید با رها کردن بخش های تصدی گری در فعالیتهای اقتصادی به سیاستگذاری و امور کلان بپردازد و قوه قضائیه نیز از تلاش های دولت در این عرصه پشتیبانی خواهد کرد.