آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۸۶
حوادث
۱۵

در بندرعباس اتفاق افتاد رضایت اولیای دم از قاتل پس از به دار آویخته شدن

اولیای دم یک مقتول در بندرعباس لحظاتی پس از به دار آویخته شدن قاتل، وی را بخشیدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری هرمزگان در این رویداد که چهارشنبه 5 اردیبهشت در زندان مرکزی بندرعباس رخ داد، خانواده ای اهل حاجی آباد هرمزگان که فرزندشان توسط مهدی- الف در سال 83 با شلیک تفنگ شکاری به قتل رسیده بود، پس از آن که بر قصاص قاتل پای می فشردند، هنگام جان دادن وی و زمانی که آخرین نفس هایش را می کشید منقلب شده و از ماموران خواستند او را از بالای دار پایین آورند.

براساس مفاد پرونده، مهدی که در زمان قتل، 19 سال داشت، پس از بروز یک اختلاف شدید که قاتل آن را مسائل غیراخلاقی مقتول عنوان کرده بود، به وسیله سلاح شکاری سعید را هدف قرار داد و به قتل رساند. قاتل سپس از حاجی آباد گریخت و ابتدا به کرمان و بعد به زاهدان و زابل و از آنجا هم به مشهد رفت اما در آنجا دستگیر شد.

شعبه 101 دادگاه جزایی میناب بهمن سال 83 وی را به قصاص محکوم کرد و شعبه 27 دیوان عالی کشور نیز خرداد ماه سال 84، حکم قصاص وی را تایید کرد.این حکم قرار بود سحرگاه 5 اردیبهشت به اجرا دربیاید که با رضایت دیرهنگام خانواده مقتول متوقف شد.

معاون دادستان بندرعباس در امور اجرای احکام در این باره گفت: خانواده مقتول رضایت بی قید و شرط خود را از خانواده قاتل ابراز داشته اند و بنابر این پرونده از حیث جنبه عمومی جرم به دادگاه حاجی آباد ارسال می شود و احتمالا فقط مدتی حبس برای قاتل در نظر گرفته شود.

روح الله اعظمی در خصوص وضعیت جسمانی قاتل پس از پایین آمدن از دار گفت: طبق نظر پزشک قانونی، وی از مرگ نجات یافته است، اما بررسی میزان صدمات وارده به وی نیاز به زمان بیشتری دارد.

اعظمی با بیان این مطلب که متهم فقط چند ثانیه تا مرگ و قطع کلیه علایم حیاتی فاصله داشت، گفت: مامورین قاتل را به سرعت از دار پایین آورده و اقدامات اولیه در مورد وی توسط کادر پزشکی حاضر در محل صورت گرفت و اکنون در یکی از بیمارستان های بندرعباس بستری شده است.

خاطرنشان می شود، خانواده مقتول، عدم رضایت خود را نسبت به قاتل به وصیت فرزندشان قبل از مرگ مبنی بر انتقام از قاتل مربوط می دانستند.