آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۰۷
اخبار ورزشی
۱۳

دکتر فاطمه واعظ جوادی خبرداد تشکیل تعاونی های زیست محیطی در کشور

تعاونی های زیست محیطی به منظور اجرای اصل 44 قانون اساسی در سراسر کشور تشکیل می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شورای اداری استان کردستان با بیان این مطلب گفت: اگرچه حوزه فعالیت این تعاونی ها وسیع است اما به لحاظ ضرورت، ایجاد تعاونی های مدیریت پسماندهای شهری، بیمارستانی و صنعتی و ایجاد شهرک های طبیعت گردی در اولویت قرار دارد.

دکتر «جوادی» ایجاد این تعاونی ها را با توجه به صنعتی شدن کشور از یک سو و وجود ظرفیت های بکر طبیعی، بسیار ضروری دانست و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به نوپا بودن این تعاونی ها، آماده است زیر ساخت های لازم را در اختیار متقاضیان ایجاد این تعاونی ها قرار دهد.

وی گفت: هم اکنون نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز برای ایجاد این تعاونی ها در کشور وجود دارد وعلاوه بر آمادگی سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد سهولت در راه اندازی این گونه تعاونی ها، اعتبارات مورد نیاز نیز از محل اعتبارات بنگاه های زود بازده اقتصادی قابل تامین است.

وی با اشاره به استعدادهای آب، خاک و هوای استان، ضرورت توجه به آموزش و فرهنگ سازی در مباحث زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نگاه سازمان حفاظت محیط زیست تقابل با دستگاه های اجرایی نیست بلکه این نگاه ایجاد سهولت برای ایجاد اشتغال و حرکت به سوی صنعتی شدن و توسعه شاخص های زیست محیطی در کشور و استان کردستان است.