آرشیو یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۸
اجتماعی
۶

مدیرکل داروی وزارت بهداشت: انحصار واردات داروهای تک نسخه ای برچیده می شود

با ابلاغ ضوابط جدید داروهای تک نسخه ای، بزودی انحصار واردات این داروها برچیده می شود و داروخانه های خاصی به عنوان توزیع کننده این داروها معرفی می شوند.

محمدرضا فاضلی مدیرکل نظارت بر داروی وزارت بهداشت در گفت وگو با فارس خاطرنشان کرد: اکنون 4 شرکت به عنوان واردکننده داروهای تک نسخه ای در کشور فعالیت دارند که با توجه به شمار کم آنها ابهاماتی در مورد فعالیت آنها وجوددارد و مجوزهای خاصی که پیش از این داده شده درمرحله تجدیدنظر است. وی افزود: بزودی ضوابط جدید واردات داروهای تک نسخه ای از سوی وزیر بهداشت ابلاغ می شود که براساس آن در آینده نزدیک شمار قابل توجهی شرکت می توانند براساس این ضوابط، داروهای تک نسخه ای را وارد کنند.

مدیرکل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: در ضوابط جدید داروخانه های خاصی نیز برای توزیع این داروهای خاص تعیین می شوند. چون این داروها جزو فهرست دارویی کشور نیستند و نباید درهمه جا توزیع شوند. بویژه این که شمار اقلام این داروها و میزان واردات آنها بسیار محدود است. فاضلی ادامه داد: اکنون برای بیشتر داروهای خارجی یک رقیب داخلی هم وجوددارد، با این حال شرکت هایی هستند که قدیمی ترند و درصد بیش تری از بازار را دراختیار دارند.