آرشیو چهارشنبه ۲۴ امرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۷۵
حوادث
۱۵

گزارش خبری کیهان درباره افزایش شدت تصادفات، تصادف 3 خودرو در بزرگراه همت 3 کشته و مجروح برجا گذاشت

به دنبال کاهش ترافیک بزرگراه ها و افزایش شدت تصادفات، برخورد 3 دستگاه خودروی سواری در اتوبان شهید همت یک کشته و 2 مجروح به جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ها، برخورد پژو 206 با عابر پیاده به مرگ وی منجر شد. ضمن اینکه 2 دستگاه خودرو دیگر نیز که پشت سر پژو در حرکت بودند با یکدیگر برخورد کردند.

براثر تصادف پراید و پیکان نیز 2 تن از سرنشینان پیکان مجروح شدند.

چند روز قبل نیز یک پژوی 405 به دلیل سرعت زیاد به دره فرحزاد سقوط کرد و راننده آن که جوانی 25 ساله بود جان باخت.

همچنین هفته گذشته براثر واژگونی پژو 405 که همراه کاروان عروسی در حرکت بود جوان 23 ساله ای جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر هم روانه بیما رستان شد.

علت این حادثه هم سرعت زیاد و حرکت مارپیچ بود.

این تصادفات در حالی اتفاق می افتد که رئیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بارها بابت شدت گرفتن تصادفات پس از سهمیه بندی بنزین و کاهش ترافیک خیابان ها به مردم هشدار داده بود.

سرتیپ محمد رویانیان با اشاره به کاهش 30 درصدی تصادفات از افزایش محسوس و نگران کننده شدت تصادفات، خبر داده بود.

آغاز به کار گشت های محسوس و نامحسوس در 4 بزرگراه تهران

در همین حال رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز به کار گشت های موتورسوار محسوس و نامحسوس در 4 بزرگراه صدر، بابایی، همت و نیایش خبر داد.

بنابرگفته سرتیپ هاشمی این گشت ها، ماموریت برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران را برعهده دارند.

وی استفاده از کلاه ایمنی را یکی از الزامات ورود موتورسیکلت سواران به بزرگراه ها عنوان کرد و افزود: موتورسواران باید از لاین سمت راست بزرگراه ها برای تردد استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف 5 هزار خودرو طی ابتدای مرداد تاکنون خبرداد و اضافه کرد: یکهزار و 700 موتورسیکلت در همین مدت متوقف، یکهزار دستگاه توقیف و یکهزار دستگاه هم جریمه شدند.

سرتیپ هاشمی از تشکیل ستاد مهر رمضان در معاونت ترافیک شهرداری به منظور برخورد با تخلفات موتورسواران در آغاز سال تحصیلی، بصورت ویژه خبر داد.